جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

حوزه/ دبیر علمی کنفرانس سوم فقه وقانون با عنوان،فقه،قانون و واقعیت های اجتماعی از برگزاری ۱۲ نشست در این زمینه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسین گودرزی عصر امروز در کنفرانس فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این مطلب که این همایش کار خود را از بهار امسال آغاز کرد گفت: گفتمان سازی و تعمیق و گفتمان سازی و پشتوانه سازی در عرصه حوزه تقنین با واقعیت‌های اجتماعی اهداف این کنفرانس را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای پس از تصویب عنوان همایش و تعیین هیئت‌علمی همایش آغاز شد که کار آن تعیین محورها و زیرمحورها بود که ذیل سه عنصر فقه و قانون واقعیت‌های اجتماعی انجام شد.

دبیر علمی کنفرانس فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی بیان کرد: پس از دعوت از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای مشارکت در این همایش، نشست‌های علمی متنوع با اساتید رشته‌های فقه و حقوق جامعه‌شناسی برگزار و سپس بر همین اساس کمیسیون‌هایی تشکیل شد.

وی عنوان کرد: به‌منظور تولید دانش علمی برای محورهای علمی چهار سطح تولید دانش در نظر گرفته شد؛ تدوین سفارش مقاله با نظر به تخصصی بودن به معدودی از اساتید مجرب در داخل و خارج از کشور انجام شد؛ سطح دوم این برنامه با مشارکت مراکز متخلف انجام شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 12 نشست تخصصی و هم‌اندیشی با حضور اساتید صاحب‌نظر در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و دانشگاه تهران و... انجام شد.

گودرزی با اشاره به مصاحبه علمی با 14 استاد برجسته دانشگاه و حوزه اظهار کرد: با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با تمرکز بر آسیب‌شناسی مسائل جاری با تمرکز بر حوزه تقنین بوده است؛ مطالعه جمعی روی یک موضوع خاص در این هیئت‌ها انجام شد و از نظرات 61 استاد استفاده شد.

وی با ذکر این مطلب که جلب مشارکت موسی‌ات و صاحب‌نظران خارجی از دیگر وظایف دبیرخانه بوده است عنوان کرد: در این راستا مراکز علمی و شخصیت‌های علمی برجسته‌ای قبول دعوت شد و شخصیت‌هایی از کشورهای روسیه و عراق و ترکیه و لبنان و مغرب و... هستیم در این همایش حضور پیدا کردند.

گودرزی از انتشار 15 منشور علمی در این همایش خرداد و عنوان کرد: فعالیت‌های اجرایی نیز در 9 کمیته انجام‌شده است؛ در این همایش نیز از 55 مقاله منتخب نیز استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha