سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روز «حجاب» توسط دانشجویان انجمن اسلامی در کالیفرنیا برگزار شد

حوزه/دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه چاپمن درکالیفرنیا، برای دومین سال متوالی موفق به برگزاری مراسم «روز حجاب» شده و هم کلاسی های غیرمسلمان شان را با اسلام و پوشش اسلامی آشنا ساختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، دانشجویان مسلمان دانشگاه چاپمن واقع در شهر اورنج در ایالت کالیفرنیای آمریکا، برای دومین سال مراسم «روز حجاب» برگزار کرده و تلاش کردند همکلاسی ها و هم دانشگاهیان را با امر حجاب و پوشش اسلامی بیشتر آشنا سازند.

نخستین مراسم حجاب توسط این دانشجویان در ژانویه 2017 پس از اعلام حکم اجرایی «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برپا شد. در این مراسم در کنار روسری و حجاب های ارائه شده توسط دانشجویان مسلمان، باجه ای نیز به منظور حناگذاری اسلامی گذاشته شده بود.

محمد کرکوتلی رئیس انجمن دانشجویان مسلمان در این باره به خبرنگاران گفت: در این دوره زمانی دانشجویان مسلمان در محوطه دانشگاه احساس می کردند وظیفه ای بر دوش دارند و باید کاری در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه افزود: امسال نیز از این فرصت برای آگاهی رسانی درباره حجاب و کوفی(کلاه ویژه مردان مسلمان اهل تسنن) استفاده می کنیم. ما می خواهیم سنت های اسلامی مان را در معرض دید همگان قرار داده و گفتمان میان ادیانی را شکوفا سازیم.

حکیم وکیل خزانه دار انجمن نیز گفت: ما به همه برای شرکت در این مراسم خوش آمد گفته از این که با افرادی آشنا می شویم که پیش از این هرگز آن ها را ندیده بودیم بسیار خرسند شدیم. هدف ما این است که نقش مثبتی در جامعه دانشگاهی ایفاء کنیم و به عقیده من به این مقصودمان رسیدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha