جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین جشنواره «فرهنگ و ادب اسلامی انگلستان» درلندن برگزار می شود

حوزه/به گفته برگزار کنندگان، نخستین جشنواره سه روزه بزرگداشت «فرهنگ و ادب اسلامی انگلستان» که قرار است در ماه آوریل در لندن برگزار شود، هدفش به چالش کشیدن سوءبرداشت های ضداسلامی و نشان دادن تنوع فرهنگی و قومیتی در دین اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین جشنواره بزرگداشت «فرهنگ و ادب اسلامی انگلستان» قرار است به زودی، در ماه آوریل 2018  در کتابخانه بریتانیا واقع در لندن برگزار شده و هدف آن به چالش کشیدن کلیشه ها و تصحیح سوءتفاهمات ضداسلامی اعلام شده است.

طفیل چادوری مدیر این جشنواره در این باره به خبرنگاران گفت: خرسندم از اینکه اعلام کنم جشنواره ای از کتاب ها و ایدها برای بزرگداشت تنوع، تفاوت ها و پویایی فرهنگ ها و شیوه زندگی مسلمانان به زودی در لندن برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این جشنواره قرار است ریشه های بنیادی اسلام هراسی را که جامعه اسلامی و مسلمانان را به شکل یک بلوک غیرمتحرک و یکپارچه متصور می شود به چالش بکشد.

به گفته برگزار کنندگان این رویداد که به زودی و در ماه آوریل برگزار می شود، از هر دو گروه مسلمان و  غیرمسلمانان دعوت به عمل آورده است تا از طریق گفتمان های میان ادیانی، شعرخوانی، کارگاه های آموزشی و نشست های خانوادگی، در فرهنگ و ادب دنیای اسلام گردش و تفرج کنند. این نشست سه روزه که توسط بنیاد عزیز و «دیپ مایند» برپا می شود همچنین جلسه گفتگویی با عنوان «تحقیقات شیخ گوگل» نیز خواهد داشت و مطالعه اسلام از طریق اینترنت و مضرات و آسیبه ای کسب اطلاعات راجع به دین اسلام به این شیوه را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.

 هدف این جشنواره برهم زدن طرز فکر سنتی غربی درباره اسلام از طریق نشان دادن تنوع فرهنگی و قومیتی مسلمانان با پیشینه های دینی و فرهنگی مختلف در یک قالب غیراسلامی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha