پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان، یک شنبه، بیستم اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم از هشت و نیم صبح تا مغرب خواهد بود و روز بیست و یک اسفندماه نیز از بعدازظهر تا مغرب در پردیسان صندوق های سیار مستقر خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه قم که با موضوع انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و دستور رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تشکیل شده تا بتوانیم انتخاباتی خوب داشته باشیم.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادگاری مبارک و مقدس از رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) می باشد که با رهنمودهای مقام معظم رهبری، خصوصا در سال های اخیر و مطالبات معظم له این مجمع در جایگاه بایسته خود قرار گرفته است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، هر چهار سال یک بار با برگزاری انتخابات، افرادی را به عنوان نمایندگان طلاب و با رأی مستقیم آنان  انتخاب می کند؛ امسال حدود 146 حوزه انتخابیه خواهیم داشت که طلاب عزیز باید از این حوزه ها و شهرستان ها نمایندگان خود را  انتخاب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: پیش بینی می شد که سیزدهم اسفندماه سال جاری بتوانیم انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان را برگزار نماییم؛ اما در فرآیند استعلامات و بررسی های لازم، مقرر شد یک هفته به تأخیر بیفتد؛ بنابراین روز این انتخابات، یک شنبه، بیستم اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم از هشت و نیم صبح تا مغرب خواهد بود؛ همچنین روز بیست و یکم اسفندماه از بعدازظهر تا مغرب در پردیسان در مسجد حضرت زهرا(س) و شهرک مهدیه در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) صندوق های سیار مستقر خواهد شد، تا طلاب جامانده بتوانند شرکت نمایند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: پیش بینی ما این است که بیشترین حضور طلاب را در روز بیستم اسفند در فیضیه خواهیم داشت؛ اما برای اینکه طلاب منطقه پردیسان و شهرک مهدیه از این انتخابات جا نمانند، صندوق ها در این دو مکان فعال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز داشت: حدود 600 نفر از افرادی که احساس مسئولیت داشتند، در ثبت نام داوطلبی نمایندگی طلاب و فضلا به صورت اینترنتی و حضوری ثبت نام داشته و حدود 525 نفر شرایط اولیه را داشته و از محافلی که لازم بود برای احراز شرایط کاندیداتوری مجمع نمایندگان، تحقیقات لازم انجام شد و پس از پاسخگویی، هیأت نظارت در جلسات پرکار و طولانی موارد را مورد ملاحظه قرار دادند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عزیزانی که داوطلبی آنان تأیید نشده است، به منزله عدم صلاحیت آنان نیست؛ بلکه با توجه به اینکه ما نزدیک به 220 نفر را برای هشتمین دوره مجمع نمایندگان نیاز داشته و بیش از دو برابر، ثبت نام قابل قبول داشته ایم، باید اولویت بندی می شد و بر این اساس، برخی از فضلا احراز صلاحیت نشده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان داشت: شرایط تحصیلی، تبلیغی، فراغت برای رسیدگی به کار طلاب، حضور در مجمع نمایندگان، حضور در کمیسیون های مجمع و ... از جمله شرایط داوطلبان نمایندگی طلاب و فضلا بوده است.

وی اظهار داشت: هر صد نفر طلبه ای که یک سال و نیم از تحصیلات او در قم گذشته باشد، صلاحیت رأی دادن در این انتخابات را داشته و به تعداد هر صد طلبه، یک نماینده می تواند انتخاب شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤال «خبرنگار خبرگزاری حوزه» که در دوره هفتم چند طلبه در این انتخابات رأی داده و پیش بینی شما برای دوره هشتم چه تعداد است، ابراز داشت: در دوره هفتم، 80 درصد افزایش رأی نسبت به دوره ششم داشتیم که بر این اساس، 12 هزار نفر در دوره هفتم شرکت کردند و امیدواریم در دوره هشتم، دو سوم از دارندگان حق رأی شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان گفت: در این دوره از انتخابات،50 هزار طلبه می توانند در این انتخابات شرکت کنند که البته چون همه در قم نبوده و رفت و آمد دارند، شرکت کننده کمتری خواهیم داشت و اگر 30 هزار نفر شرکت کنند، نرمال خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha