سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و  مبانی نظری آن

حوزه/ ارتباط خوب وگسترده بین دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش برقرار است و دلیل آن حضور ۱۹هزار مبلغ فعال در آموزش و پرورش می باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در دومین روز از اولین همایش دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی نظری که با حضور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: در وضعیت بسیار روشنی از نظر راهکارها و راهبردها قرار داریم و این امر نشان از تلاش و همکاری دو نهاد حوزه و ستاد همکارهای دارد

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس آمار ارتباط خوب وگسترده بین دو نهاد برقرار است دلیل آن حضور 19هزار مبلغ فعال در  آموزش و پرورش می باشد و  طی یک سال  5 هزار روحانی در آموزش پرورش برای ترویج و بیان مسائل شرعی حضور پیدا کرده اند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد: امضای موافقت نامه با 32 استان برای همکاری با ستاد،  پی گیری طرح های روشنا، بازدید از 200 شهرستان با حضور روحانیون و سایر مراکز فرهنگی و مسئولین آموزش وپرورش، برگزاری 100 جلسه استانی در طی یک سال، پی گیری و استمرار طرح روحانیون وظیفه با حضور 282نفر درسال جاری در آموزش وپرورش، 61 عنوان پژوهشی، 351 پیشنهاد پژوهشی، نشست مشترک معاونین آموزشی، نیازسنجی و اولویت سنجی با استانها ازجمله عملکرد در سال جدید از سوی ستاد همکاریها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: برگزاری اولین دوره سند تحول و تربیت مربی در قم باحضور 80 روحانی و حضور 2هزار 884 روحانی مستقر مدارس ازدیگر فعالیت ها بوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قوانین موجود برای جذب طلاب روحانیون در آموزش و پرورش دست پا گیر  است و موانعی را برای پیشرفت ایجاد می کند، گفت: در این مسئله باید مجلس ورود جدی کند تا بتوان موانع را از بین برد.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و  آموزش و پرورش خواستار رفع مشکل، همکاری و تقویت در موارد  تعیین تکلیف طرح امین، افزایش رشته برای حضور طلاب در آموزش و پرورش، مشارکت حوزه در مدارس علوم و معارف و اسلامی، ایجاد افزایش جذب روحانیون ماده 28 آموزش و پرورش، اهتمام جدی تر حوزه به دانشگاه فرهنگیان، عضویت حوزویان در کمیته و کارگروه آموزش وپرورش، طرح معین از مدیر حوزه های علمیه شده است.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha