جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طیب مشهوری

حوزه/ حجت الاسلام مشهوری گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دشمنان با استفاده از رسانه توانسته اند تاثیر بسزایی در قشر کودک و نوجوان بگذارد و مهم ترین قشری که باید مد نظر فعالان فرهنگی قرار بگیرد کودکان و نوجوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در جمع مسؤولان بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، در همدان گفت: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به همه قشر های جامعه پایه گزاری شده است.

وی تصریح کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دشمنان با استفاده از رسانه توانسته اند تاثیر بسزایی در قشر کودک و نوجوان بگذارد و مهم ترین قشری که باید مد نظر فعالان فرهنگی قرار بگیرد، کودکان و نوجوان هستند.

معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: اهم برنامه هایی طرح آرامش بهاری در بخش فرهنگی شامل اجرای برنامه های سبک زندگی اسلامی، برنامه سال تحویل، برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت در سه وعده و برگزاری برنامه های مناجات و توسل است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مقارن بودن شهادت امام  هادی(ع) و  تحویل سال  باید برنامه ای درخور شان این مناسبت برگزار شود، نکته مهمی که باید به آن توجه شود اهتمام به نماز صب در بقاع متبرکه در ایام نوروز است، زیرا در این ایام افراد زیادی به این مکان ها آمد و شد می کنند و برپایی نماز جماعت سبب حفظ شأن امامزاده در این ایام می شود.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: کار فرهنگی باید با مشارکت جوانان که دارای نیرو و سلیقه هستند انجام شود و همه مسؤولان بقاع متبرکه باید نسبت به ورود جوانان در کار ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضا سازی و تبلیغات طرح آرامش بهاری بیان داشت: تبلیغات در تاثیر کار فرهنگی نقش بسزایی دارد و فضا سازی مناسب سبب جذب مخاطبان خواهد شد.

معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت شؤون اسلامی و اخلاق خوش در اماکن متبرکه اجرا شود و باید از ورود افراد بی حجاب در بقاع متبرکه جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: مسئولان طرح آرامش بهاری باید برای حضور کودکان در امامزاده ها تدبیری بیاندیشند و وسایل تهیه کنند تا کودکان در این ایام جذب امامزادگان شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha