جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد، گفت: امروز دانش آموزان کشور در معرض هجمه های گسترده غرب قرار دارند و اگر هدایت نشوند به گمراهی کشیده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس شهرستان نکا که به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شد، گفت: زینت علم حلم است، علم باید بامتانت و درایت و وقارهمراه باشد.

وی با بیان این که تربیت دینی دانش آموزان امروز باید یکی از مهم ترین دغدغه های متولیان دینی و فرهنگی جامعه باشد، افزود: امروز دانش آموزان کشور در معرض هجمه های گسترده غرب قرار دارند و اگر هدایت نشوند به گمراهی کشیده می شوند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که میزان شناخت نوجوانان و جوانان جامعه باید نسبت به مفاهیم دینی تقویت شود، افزود: در این خصوص برگزاری گفتمان های دینی و برنامه های فرهنگی می تواند در تعمیق باورهای دینی در میان دانش آموزان نقش آفرین باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید مسائل اخلاقی، دینی و تربیتی مدارس در حاشیه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: موضوعات تربیتی باید جزء اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با تأکید براین که امروز دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه پرورش نسل آینده کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: باید نسلی انقلابی، دیندار و مستعد در مدارس پرورش و تربیت شوند تا در آینده اداره کننده این کشور باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که میزان حمایت و سرمایه گذاری غرب برای گسترش خرده فرهنگ ها هر روز بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: امروز از بین بردن هویت دینی نسل جوان مهم ترین دشمنان در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نسل جوان جامعه امروز با شبهات و سؤالات بسیاری مواجه هستند، تصریح کرد: امروز نسل جوان جامعه ما طعمه اصلی نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند که باید در این خصوص هوشیار بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که روح ارزش های دینی و الهی باید در وجود دانش آموزان نهادینه شود، افزود: در این راستا مربیان تربیتی و پرورشی نقش بسیار مهمی دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برای تعمیق ارزش های دینی در میان نسل امروز باید تعامل و ارتباط با این نسل هر روز بیشتر شود، خاطرنشان کرد: باید هر آن چه در توان داریم برای گسترش معارف دینی در میان دانش آموزان بکار گیریم.

وی با بیان این که امروز گسترش روز افزون و بی حد و حصر فضای مجازی به یک معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است، گفت: متأسفانه حتی دانش آموزان نیز بخش مهمی از وقت خود در این فضاها مخرب می گذرانند که بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی ناب برای تعلیم تفکر اسلامی عنوان کرد و افزود: باید چنین شخصیت هایی امروز الگوی جامعه اسلامی باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در کنار مسائل دینی، باید موضوعات فرهنگی نیز به طور جدی در میان دانش آموزان تبلیغ و ترویج شوند، خاطرنشان کرد: موضوع اصلاح الگوی مصرف جزء مسائل مهمی است که به آینده کشورمان وابسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهدا بهترین الگو برای نسل جوانان ودانش آموزان هستند، تصریح کرد: باید بطور دقیق سیره عملی شهدا برای نسل امروز تبیین شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که دشمنان تلاش می کنند تا آرمان ها و ارزش های نظام را تضعیف و خدشه دار کنند، گفت: باید امید به آینده، انجام تکلیف و وظیفه و همسو بودن با ولایت و آرمان های شهدا از وظایف و شاخصه های اصلی مربیان باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید از موانع موجود برسر راه مسایل تربیتی واهمه داشت، گفت: باید با پشتکار و تلاش مستمر و بدور از محاسبات مادی و عشق به انقلاب و رهبری در این مسیر انجام وظیفه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha