شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم گفت: یکی از نشانه های مهم رشد فرهنگی فرد و جامعه ، توجه و اهتمام به کتاب و کتاب خوانی در سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  محمد رضا قاسمی نیا طی سخنانی در نشست کتابخوان ویژه نوسوادان قمی که در سالن همایش مجتمع فرهنگی الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت خاص کتاب در جامعه اسلامی اظهار داشت: ما اگر به سیره و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه کنیم متوجه می شویم که این بزرگان همواره تاکید بسیاری بر اهمیت توجه به کتاب و کتاب خوانی داشته و جامعه را تشویق به داشتن فرهنگ مطالعه می کرده اند.

وی افزود: البته اصلی ترین وت مهم ترین کتابی که باید سرلوحه همه ما در کلیه لحظات زندگی باشد فراگیری و قرائت قرآن کریم است و لذا به نظر من باید نشست کتاب خوان ویژه قرآن کریم و ترجمه و تفسیر این کتاب الهی نیز برگزار شود.

این نویسنده و محقق حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: به هر صورت آنچه مهم است این که کتاب باید در سبد زندگی خانواده و فرد جایگاه مهم و حساس خود را پیدا کند تا به این وسیله بتوان به شرایط یک جامعه فرهنگی مطلوب نزدیک شد.

وی در ادامه با اشاره به این که به لطف الهی در سال 95 و 96 بیش از چهار هزار و پانصد نفر از سوادآموزان استان قم در طرح های ویژه کتاب خوانی شرکت کردند، گفت: یکی از مجموعه هایی که در قم نسبت به کتاب خوانی تاکید ویژه دارد نهضت سوادآموزی است که در این زمینه برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان برنامه های ویژه ای در سطح استان برگزار می شود.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha