پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز از آغاز ثبت نام نهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز در این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام  حمدالله حقیقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه مسئله نماز لازم است سرلوحه همه امور فرهنگی قرار گیرد اظهارداشت: انس با نماز در پیشگیری از آسیب‌ها مؤثر است بنابراین می‌توان با ترویج فرهنگ نماز و دعوت به نماز این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی و ترویجی نماز گفت: اکنون در سخنرانی‌ها  بیشتر به بیان احکام نماز اکتفا شده در حالی که نماز دارای اسرار، آداب، شیوه‌های دعوت به نماز و آیات و روایات است.

رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد:‌ این مرکز به تربیت استاد، محقق و پژوهشگر می‌پردازد و دوره‌هایی در این زمینه در دستور کار دارد.

وی از برگزاری نهمین دوره تربیت مدرس معارف نماز خبر داد و افزود: متقاضیان از 15 اسفند امسال تا 15 اردیبهشت سال 97 فرصت دارند برای ثبت‌نام همه روزه از ساعت 9 تا 14 به خیابان شهداء، کوچه آمار (22)، ساختمان ستاد اقامه نماز، طبقه همکف، بخش آموزش مرکز تخصصی نماز مراجعه کنند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه این دوره از اول شهریورماه 97 آغاز می‌شود و به مدت 9 ماه تحصیلی در قالب دو ترم ادامه دارد یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 37733090  تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این دوره از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 برگزار می‌شود گفت: طلاب در این دوره سرفصل‌هایی مانند فقه التربیه، شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار نماز، بررسی آیات و روایات نماز، پاسخ به شبهات، خانواده و نماز، آداب الصلاة امام خمینی(ره)، اصول مشاوره در دعوت به نماز و کارگاه مهارت تدریس را می‌گذرانند.

رئیس اداره آموزش مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: شرکت‌کنندگان علاوه بر برنامه درسی از مهارت نویسندگی نیز بهره‌مند می‌شوند و همچنین دوره‌های تکمیلی ویژه آنها برگزار می‌شود.

 وی یادآور شد: در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز اعطا می‌شود و منتخبان و برگزیدگان در زمینه تبلیغ و تدریس به کار گرفته می‌شوند و همچنین کمک هزینه تحصیلی مناسب در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می شود.

حجت الاسلام حقیقی پیام عنوان کرد: کسانی که توانمندی خود را در طول دوره اثبات کنند و پژوهشگران این عرصه به مراکز علمی برای فعالیت معرفی می‌شوند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha