سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شعاع نوری از خداوند متعال است، گفت: «خدا محوری» و «خداباوری» دو اصل مهم در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با اشاره به ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) یک شعاع نوری از خداوند متعال، آن‌هم نه در عالم خاک بلکه در عالم نور است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: از امام صادق(ع) سؤال شد که چه شد مادرتان را زهرا نامیدند؟ آن حضرت فرمودند که چون خداوند متعال حضرت فاطمه زهرا(س) را از نور عظمت خود خلق کرد و چون در آن زمان نور عظمت شروع به نورافشانی کرد، چشم ملائک را زد و زمانی که پرسیدند: این نور چیست؟ از سوی خداوند متعال به فرشتگان خطاب شد که نور عظمت خودم هست، حضرت فاطمه زهرا(س) یک شعاع نوری از خداوند آن‌هم نه در عالم خاک بلکه در عالم نور است و ملائک به سجده افتادند.

وی با بیان اینکه شعاع نوری این جنبهٔ ملکوتی حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: قطعاً موجودی که از عالم نور به عالم خاک می‌آید باید همان تشعشعات نوری را در عالم داشته باشد و یکی از خاصیت‌های نور هدایتگری است و اگر در یک فضای تاریک قرار بگیرید و سویی از نور در دور باشد شما را هدایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شهاب با بیان اینکه خداوند متعال حضرت فاطمه زهرا(س) را از عالم نور به عالم خاک، جهت هدایت ما آورد، خاطرنشان کرد: جلوه‌های این هدایتگری در عالم‌ترین مخلوق است و جایی که خداوند متعال می‌خواهد به مردم بفهماند تمام ویژگی‌های برتر انسان، همان انسانی که خطاب شد «هذا خلیفةٌ» در یک وجود جمع است یک انسان برتر و الگو را معرفی می‌کند.

وی افزود: تمام این برتری‌های یک انسان را حضرت فاطمه زهرا(س) دارد و با رفتارش تحت عنوان آن موجود هدایتگر برای یک یا دو نسل نه بلکه تا زمانی که نسل آدم در زمین زندگی می‌کند و نسل آدم بر زمین می‌زیستد، هدایتگر خواهد بود.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه محبت حضرت فاطمه زهرا(س) برای بهشتی شدنمان کافی است، تصریح کرد: در روایت داریم وقتی وجود حضرت فاطمه زهرا(س) در محشر حاضر می‌شود خداوند می‌فرماید که آرزویی کن تا به تو بدهم و حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرماید که خداوندا آرزوی تو بالاترین آرزوهاست اما حالا که می‌خواهی از تو بخواهم چشم، خداوندا دوستداران مرا با آتش جهنم نسوزان؛ آن‌هایی که فرزندانم را دوست دارند با آتش جهنم نسوزان و از سوی خداوند متعال خطاب می‌شود که به جان تو فاطمه! دو هزار سال قبل از خلقت به خود واجب کردم که شیعیان تو را با آتش جهنم نسوزانم.

وی با بیان اینکه اولین اصل که در رفتار حضرت فاطمه زهرا(س) دیده شد «خدا محوری» و «خداباوری» آن حضرت بود، افزود: شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد که اگر محبت شما و مادرتان را داشته باشیم کافی است که خداوند قسم‌خورده به جهنم نبرد، امام صادق(ع) فرمودند که به شرطی که با عملتان پای ما باشید.

حجت‌الاسلام شهاب گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) قلبی را داشت که فقط خدا در آن بود و او به لفظ نمی‌گفت و اگر به زبان می‌آورد که خدایی جز خدای یکتا نیست؛ تا ته آن را در عملش می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha