سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه گناهان در جامعه زیاد شده اند، گفت: متاسفانه شاهد انواع و اقسام گناه و نافرمانی در جامعه بشری امروزی هستیم و کسی نیز منکر این همه گناه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ماموستا عبدالرحمن خدایی شامگاه دیروز در جمع طلاب اهل سنت، اظهار داشت: این روزها در بین جامعه تکاپویی محسوس به چشم می خورد و همگی به دنبال تازه کردن  تغییر وضعیت خود هستند و بهتر آنکه این تغییر و تحول همان تغییر در احوال و نیات انسانها باشد.

امام جمعه موقت سنندج افزود: درهای توبه برای انسانی که به دنیای اخروی اعتقاد داشته باشد همیشه باز است، زیرا خداوند رحمان و رحیم است و توابیّن را پذیراست.

ماموستا خدایی تاکید کرد: انسان در طول عمر خود بارها به صورت عمد یا غیر عمد مرتکب گناهانی می شود که باید تا زمانی هست به در گاه خداوند توبه کند و هرگز ناامید نباشد.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه خداوند درهای توبه را برای بازگشت انسان ها به صراط مستقیم قرار داده، گفت: البته انسان تا جایی که می تواند باید از کارهایی که جزو مکروهات محسوب می شوند دوری بورزد تا مجبور به توبه و لابه نگردد.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه گناهان در جامعه زیاد شده اند، اظهار داشت: متاسفانه شاهد انواع و اقسام گناه و نافرمانی در جامعه بشری امروزی هستیم و کسی نیز منکر این همه گناه نیست، ولی خوشا به حال انسانی که از این گناه بری و به دور باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز دام های شیطان بر سر انسانها به ویژه مومنین به شیوه های مختلف پهن است، گفت: باید از مکر شیاطین به خداوند متعال پناه ببریم و تنها پروردگار را ناجی خود و اعمالمان قرار دهیم.

ماموستا خدایی گفت: خداوند منان در قرآن کریم می فرمایند که «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ»  آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند، لذا باید همیشه و در همه جا یاد و نام خداوند را در دلهایمان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha