پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله احمد جنتی

حوزه/ آیت الله جنتی از قرار دادن افراد نااهل در پست های مدیریتی ابراز گلایه کرد و گفت: آقای رئیس جمهور در دستگاه های شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر نسبت به انقلاب فاصله دارند و برخی وزارتخانه ها افرادی آورده اند که به انقلاب اعتقادی ندارند، مردم می توانند از این افراد انتظار خدمت داشته باشند؟ نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در افتتاحیه چهارمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تسلیت ارتحال آیت الله شاه آبادی، گفت: ایشان همسنگر ما بودند و در تمامی دوران عمر خود، بسیار خوب عمل کردند. آیت الله شاه آبادی مورد احترام در حوزه های علمیه و صحنه سیاسی بودند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم بزرگداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در این مدت دستاوردهای غیر قابل شمارشی داشتیم که باید آن ها را دستگاه های تبلیغاتی و... برای مردم معرفی کنند. خدا را شاکریم با تمامی مشکلات همانند جنگ، خدا این انقلاب را حفظ کرد. جنگ نشان داد اسلام و انقلاب اسلامی قدرت مدیریت در جنگ و صحنه سیاسی را دارد.

آیت الله جنتی برنامه مقابله با دشمن را لطف الهی عنوان کرد و گفت: نخستین دستاوردهای انقلاب، مسائل فرهنگی است که باید آن ها را حفظ کرده و سعی کنیم از بین نرود. در این انقلاب جهاد فی سبیل الله، فداکاری و...که روزی فراموش شده بود، زنده و مطرح شد. این دستاوردها خود را در جبهه و پشت جبهه نشان داد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این انقلاب بسیج به وجود آمد که باید حفظ شود. سپاه و ارتش ارزشی از دستاوردهای انقلاب است که باید حفظ شوند. پیش از انقلاب در خیابان های تهران دختران عریان رژه رفته و فساد اخلاقی ایجاد می کردند، این ها رفتند و خداوند در انقلاب اسلامی زنان با حیا، عفت و دارای روحیه انقلابی و پایه علمی تربیت کرد که مایه افتخار ما هستند. پیش از انقلاب مشروب فروشی های تهران بیش از کتاب فروشی ها بود. رسانه های سابق و کنونی قابل مقایسه نیست. این دستاوردها را باید حفظ کنیم. حفظ این ها وظیفه حوزه های علمیه، سپاه، خبرگان، مسئولین ارشد و... هستند.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید خبرگان نیز انقلابی باشد و از دستاوردها حفظ کنند. نگذاریم وحدت بر هم بخورد باید در برابر تفرقه ایستاد. اگر عده ای می خواهند با نام تشیع انگلیسی، اختلاف میان شیعه و سنی را مطرح کنند، باید توطئه آن ها را خنثی کرده و با آن ها مقابله کنیم. حفظ تحکیم و وحدت میان ملت جزو وظایف ما است. امام راحل با تفرقه افکنان برخورد می کردند و خدماتی که پس از انقلاب به بخش های سنی نشین شده کمتر از بخش های شیعه نیست.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: بالاترین دستاورد انقلاب حفظ ایمان و اخلاق مردم است و سپس به مسائل عمرانی توجه شود. در این 40 سال خدمات بسیاری صورت گرفته و همه از دولت و غیر دولت سعی کنند گذشته و حال را نشان دهند. باید خدماتی که به روستاها و شهرها ارائه شده معرفی شود. اکنون نیز با وجود تمامی مشکلات و کمبودها مانند فقر که بر مردم حاکم است و ما نیز متأسف هستیم، باید با تمام وجود برای رفع آن تلاش کنیم، ولی در عین حال اوضاعمان از گذشته بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: خدمات صورت گرفته را باید قدر بدانیم و به مردم هر کمبودی است را بگوییم. طوری حرف بزنیم که انقلاب و نظام زیر سؤال برود. برخی می خواهند با هر بهانه ای انقلاب و نظام را زیر سوال ببرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: باید به مسأله حجاب توجه کنیم. حجاب از مسلمات اسلام است. عفت، کرامت و شرف زن را باید حفظ کنیم، البته عده ای به هر دلیلی در مقامی هستند که عفت و کرامت زن را به عناوین مختلف خدشه دار کنند همانند حرکات زشتی که حجاب و روسریشان را بر می دارند و بر باد می دهند، این یعنی فرد عزت، شرف و کرامت خود را به باد می دهد. با این ها باید برخورد قاطعی داشت.

وی ادامه داد: برخی مسأله حجاب اجباری را مطرح می کنند. در حالی که اسلام با تظاهر به فسق برخورد می کند. فضای جامعه باید پاک باشد، پاکدامنی دختر و پسر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. همه باید سعی کنند با این حرکت های ضد انقلابی و اسلامی برخورد کنند. در قانون اساسی نیز به رشد فضائل اخلاقی تأکید شد. باید محیط برای رشد فضائل اخلاقی فراهم شود.

آیت الله جنتی گفت: من بسیار ناراحتم و از دولت محترم درخواست دارم توجه کند که آموزش و پرورش ما بسیار مشکل دارد. گزارش شده دانش آموزان نماز نمی خوانند، این چه آموزش و پرورشی است؟ خبرگان باید از مسئولین این ها را مطالبه کنند. مسئولین باید پاسخگو باشند. سابقا آموزش و پرورش خوب بود و برخی از دانشگاه ها مشکل داشت، اکنون چرا آموزش و پرورش نیز مشکل دارد.

وی اضافه کرد: باید به معیشت مردم رسید، بنده قبول دارم کمبود بودجه داریم و دشمن می خواهد با تحریم ما را به زانو در آورد، ولی باید از تمام امکانات استفاده کرد، نباید حقوق های نجومی باشد، وقتی مردم این گونه ببیند، می گویند همه این ها حقوق های نجومی می گیرند در حالی که ما گرسنه هستیم. چرا پاداش های چند صد میلیونی پخش می شود؟ این ها در دل بیچاره درد می گذارد در حالی که ما باید با مردم همدردی کنیم. جشن های پرهزینه می گیرند در حالی که باید جلوی آن ها گرفته شود. بنده در این باره سفارش کردم، ولی متأسفانه به آن عمل نشد. وقتی جاهای دیگر کمبود داریم چرا باید این جور جاها هزینه های بی جا داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: این انقلاب و اسلام امانت الهی است که باید تا ظهور آن را حفظ کنیم و اولویت حفظ این امانت با اهل علم و خبرگان است.

آیت الله جنتی از قرار دادن افراد نااهل در پست های مدیریتی نیز ابراز تأسف کرد و گفت: آقای رئیس جمهور در دستگاه های شما کسانی هستند که حداقل انقلابی نیستند و حداکثر نسبت به انقلاب فاصله دارند. این آقایان را شما اصرار دارید که به مردم خدمات صادقانه داشته باشند؟ برخی وزارتخانه ها افرادی آورده اند که به انقلاب اعتقادی ندارند، مردم می تواننداز این افراد انتظار خدمت داشته باشند؟ امام فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان برسد. آقای رئیس جمهور نگذارید انقلاب به دست نااهلان برسد. به جای نااهل، اهل قرار دهیم.

وی همچنین با ابراز تأسف از حمله طرفداران تشیع انگلیسی به سفارت ایران در لندن اظهار داشت: دولت انگلیس برخورد مناسبی نداشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره حوادث خیابان پاسداران نیز تأکید کرد: چرا عده ای به خود اجازه می دهند با چاقو و قمه امنیت را خدشه دار کرده و آدم بکشند، با این ها باید برخورد شود، خدا نیروهای انتظامی را حفظ کند که برخورد مناسبی داشتند. از قوه قضاییه نیز درخواست داریم با سرعت و قدرت به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha