سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه تثبیت بنیان خانواده‌ها نیازمند ایثار و گذشت است، گفت: صبر، صداقت و استقامت از مواردی است که باید در زندگی مورد توجه بانوان و آقایان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی  شب گذشته در مراسم جشن «قطعه‌ای از بهشت» که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با اشاره به اینکه زن و مرد باید در کنار یکدیگر مکمل دینی همدیگر باشند، اظهار کرد: اکنون در جامعه اسلامی به موضوع ازدواج پرداخته نمی‌شود و جوانان نیز وضعیت اقتصادی کنونی جامعه را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن قرار می‌دهند در حالی که اگر به وعده‌های خداوند متعال ایمان داشته باشیم از ازدواج فرار نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه تثبیت بنیان خانواده‌ها نیازمند ایثار و گذشت است، تصریح کرد: صبر، صداقت و استقامت از مواردی است که باید در زندگی مورد توجه بانوان و آقایان قرار گیرد، اگر افراد با وجود آگاهی از علم به روز، از تجربه گذشتگان نیز استفاده کنند می‌توانند به خوبی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردانی می‌توانند موفق باشند که پشت سر آن‌ها بانوانی موفق باشند چراکه بانوان می‌توانند یک خانواده را به سمت هدف مورد نظر هدایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن علم تربیت فرزندان از ویژگی‌های بانوان موفق است، مطرح کرد: بانوان باید حرمت مردان را نگه دارند چراکه مردان رکن منازل هستند و اگر به این رکن ضربه‌ای وارد شود خانواده متزلزل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه بانوان نسبت به صداقت و ابراز محبت حساسیت بسیاری دارند، عنوان کرد: اگر مردان نسبت به بانوان احساس محبت داشته باشند می‌توانند نظر آن‌ها را به سمت خود جلب کنند.

وی با بیان اینکه بانوان به مردان خود در عرصه‌های مختلف تکیه دارند، گفت: عملکرد مردان باید به شیوه‌ای باشد که این اعتماد و تکیه از بین نرود و همیشه بانوان به جایگاه مردان خود تکیه داشته باشند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) فرزندآوری را راهکاری برای افزایش رزق و روزی دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید جمعیت محبان حضرت علی علیه‌السلام و اولاد ایشان را افزایش دهند و در این راستا به مباحث اقتصادی توجه نداشته باشند چراکه روزی‌رسان اصلی خداوند متعال است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha