جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس «فاطمه(ع) اسوه بی‌نظیر عالم انسانیت» در کراچی

حوزه/ كنفرانس «فاطمه (س) اسوه بی‌نظیر عالم انسانیت» توسط حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی پاكستان، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» كنفرانس «فاطمه (س) اسوه بی‌نظیر عالم انسانیت» با همکاری مشترک خانه فرهنگ ايران و حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی پاكستان، برگزار شد.

 اين كنفرانس به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و ولادت مسعود حضرت امام خمینی (ره) در خانه فرهنگ ايران در كراچي پاكستان برگزار شد و در آن طلاب ارشد و مدرسین و مدیران هشت حوزه علمیه بانوان فعال شیعه و دو حوزه علمیه بزرگ بانوان اهل تسنن (مربوط به مکاتب بریلوی و دیوبندی) و جمع کثیری از بانوان مرتبط با دانشگاه‌ها، مراکز دینی فرهنگی و اجتماعی، حضور داشتند.

نشست با تلاوت آیات کلام‌الله مجید آغاز شد؛ سپس چند تن از خواهران قطعات زیبایی را با شیوه تأثیرگذار در قالب جمع‌خوانی در منقبت معصومین (س) اجرا كردند و در ادامه امتیاز خاکوئی، از استادان حوزه علمیه منهاج‌القرآن و از سخنرانان پرآوازه مسلک بریلویان در کراچی به سخنرانی پرداخت و در خصوص حیات طیبه و سیرت پاک نکاتي را بیان كرد.

فاطمه سبزواری، از اساتید حوزه‌هاي علميه خواهران پاكستان هم سخنراني خود را با عنوان «سیده کونین فاطمه الزهرا (ع) نمونه بی‌نظیر عالم انسانیت» ارايه داد و طي آن گفت: می‌دانید كه زبان‌ها در بیان فضایل حضرت زهرا (س) الکن هستند، زیرا از بدو خلقت، شرایط حضرت زهرا (س) با سایر آدم‌ها فرق می‌کند. چه در آغاز پیدایش آن وجود بی‌نظیر و چه در حیات مبارک آن حضرت.

وي افزود: امام صادق (ع) فرمودند؛ حضرت زهرا (س) را برای آن فاطمه نامیدند؛ چون از «شر» بریده شده است. در روایت دیگر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می‌فرماید: پیامبر اسلام (ص) فرمود: من به خاطر این دخترم زهرای مرضیه (س) را فاطمه نامیدم؛ چون خداوند او و دوستدارانش را از آتش محفوظ داشته است.

فاطمه سبزواری تأكيد كرد: آن وجود عزیز و بی‌نظیر در میدان عبادت عابدترین، در میدان جهاد مجاهدترین بانوی انسانیت و اسلام هستند. حضرت زهرای مرضیه (س) به عنوان الگوی زنان جهان در اوج عظمت، فضیلت‌ها و شرافت قرار دارند.

طاهره فاضلی، ديگر استاد حوزه علميه در پاكستان هم مطالبی را در بیان شناخت خصوصیات اسوه حسنه ارايه داد. وی با بیانی متین و محکم، صفات والا و ملکوتی حضرت فاطمه (س) را از لسان معصومین (ع) برشمرد و به شرح و تفسیر مجمل آنها پرداخت.

بخش پایاني اين همايش توسط دختر هفت‌ ساله‌ای صورت گرفت که با قرائت اشعار جالب و زیبای انتخابی خویش در مدح حضرت زهرا (س)، حاضرین را به وجد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha