پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت ‏الاسلام ایرانی امروز در کارگاه و دوره یکروزه آموزش روحانیون محترم مبلغ بومی استان

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی، شهدا را افراد بی رغبت به دنیا معرفی کرد و گفت: قدم در عرصه تحصیلات علوم دینی تنگناهای مالی را برای طالبان معرفت ایجاد می کند که باید با آن کنار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، حجت ‏الاسلام ایرانی امروز در کارگاه آموزشی روحانیون مبلغ بومی استان، در سخنانی با اشاره به کلام امام علی(ع) که فرمودند: انسان در گرو ايمان اوست،اظهار داشت: هر چه ایمان استحکام بیشتری داشته باشد، انسان ارزش و قدر و منزلت بالاتری خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به کلام امیر بیان که فرمودند: ثَمَرَةُ الإيمانِ اَلرَّغبَةُ في دارِ البَقاءِ، گفت: شهدا این گونه بودند، شهید ابوالحسن ایرانی 16 ساله پس از برگشت از لبنان، همرزمش گفت درعملیات والفجر 10 بعد از نماز ظهر، با زبان دل از خدا خواست «بالاغیرتاً این بار ما را ببر» و شب عملیات آسمانی شد.  

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان ثمرات ایمان در انسان گفت: فرد با ایمان به امورات آخرت بیشتر از دنیا رغبت نشان داده و کارهایش را معطوف به آخرت تنظیم نموده و این ثمره ایمان است.

وی با اشاره به سخنان هدایتگر امام علی(ع) که فرمودند فَمِنَ الْإِيمَانِ مَا يَكُونُ ثَابِتاً مُسْتَقِرّاً فِي الْقُلُوبِ وَ مِنْهُ مَا يَكُونُ عَوَارِيَّ بَيْنَ الْقُلُوبِ وَ الصُّدُورِ إِلَى أَجَلٍ مَعْلُومٍ.، گفت: بعضی از ایمانها ثابت و به آسانی دچار لغزش نشده. نوع دیگر از ایمان هست که عاریه بین قلبها و سینه هاست که با اندک مشکلی دچار تزلزل می شود.

حجت ‏الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه مقدمات ذی طلبگی همان زیستن و زندگی خاص داشتن است گفت: اولین لازمه ذی طلبگی، ایمان نسبت به اعتقادات و سلکی که در آن قرار گرفته ایم، است.

وی یادآور شد: قدم در عرصه تحصیلات علوم دینی تنگناهای مالی را برای طالبان معرفت ایجاد می کند که باید با آن کنار بیایند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: اگر مبلغین با انگیزه و اعتقاد به هدف تبلیغ دین قدم بردارند، به یقین حرکت اعتقادی اخلاص هم به دنبال داشته و ریشه اخلاص ایمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha