پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ استاد فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، کثرت تعطیلات در حوزه را مانع رشد علمی دانست و خواستار کاهش حجم تعطیلات در حوزه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیگدلی، چهارشنبه شب طی سخنانی در نشست اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد، ضمن تجلیل از یاد و حرکت عظیم مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در تاسیس این مرکز پر خیر و برکت حوزوی، اظهار داشت: این مرکز فقهی با منویات خالص و پاک مرحوم آیت الله العظمی فاضل تاسیس شد و ایشان از حیث وجود خلاهای علمی در حوزه به ویژه در بخش های فقه و اصول ، کلام و نیز تفسیر حساسیت بالایی داشته و تاکید می کردند که ما باید به نحوی این خلا را جبران کنیم.

وی ضمن انتقاد از تعطیلات بیش از حد در حوزه گفت: کثرت تعطیلات انحطاط می آورد و جلوی رشد علمی حوزه را می گیرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: بزرگان ما همچون مرحوم آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره) و گلپایگانی نسبت به این مساله حساس بودند و حداقل ممکن تعطیل را قائل بودند و حساسیت داشتند که طلاب حتی در ایام تعطیلی نیز از درس و بحث غافل نشوند.

وی همچنین بیان داشت: باید نشاط علمی در تدریس دنبال شود و البته لازمه این کار این است که وضع تعطیلات در حوزه ساماندهی شده و از حجم آن ها کاسته شود.

وی افزود: از سوی دیگر لازم است که اساتید نسبت به حفظ و تقویت نشاط علمی طلاب حساسیت و دغدغه لازم را داشته باشند، ضمن آن که به هر حال برقراری رابطه صمیمانه با طلاب و رفت و آمدها و رسیدگی به مشکلات طلاب از زمینه های ایجاد انگیزه و نشاط علمی است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha