جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسقف مسیحی، خشونت ها علیه مسلمانان در سریلانکا را محکوم کرد

حوزه/ یک اسقف ارشد کلیسای انگلیکان در کلیسایی در سریلانکا خشونت علیه جامعه اسلامی و اقلیت ها را محکوم کرده، از دولت خواستار توقف مهاجمان شده و از جماعت مسیحیان خواسته برای بازگشت صلح به این کشور دعا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از publicnow، یک اسقف ارشد کلیسای آنگلیکان در سریلانکا ضمن محکوم سازی خشونت ها علیه مسلمانان، خواستار دعا برای بازگشت صلح در این کشور شده است.

دهیلوراج کاناگاسبی، اسقف مسیحی کلیسای سیلون نسبت به شیوع خشونت علیه جوامع اسلامی در ناحیه مرکزی کندی در سریلانکا هشدار داد و در پیامی به مسیحیان آنگلیکان از آن ها خواست برای بازگشت صلح به میان مردم دعا کنند.

در نامه این اسقف مسیحی آمده است: تازه از تنش ها و درگیری های پس از انتخابات دولتی نجات یافته بودیم که بار دیگر آتش خشونت در دو منطقه شعله ور شده است و بحث های شخصی و بی اهمیت به خشونت گسترده علیه اقلیت ها دامن زده اند و این بار جامعه مسلمانان هدف قرار گرفته اند.

وی در ادامه افزود: هر دو حادثه نشان می دهند که همدلی مذهبی و اجتماعی در این کشور تاچه اندازه آسیب پذیر و شکننده است و به چه راحتی از کنترل خارج می شود. این تصاویر زشت از آتش زدن املاک و دارایی های مسلمانان توسط مهاجمان یادآور خاطرات تلخ گذشته است که خسارات غیرقابل جبرانی به ملت ما وارد کرده و تقریبا کشور را از هم پاشید.

واکنش ضعیف دولت سریلانکا در قبال خشونت علیه مسلمانان

این اسقف مسیحی در خصوص واکنش ضعیف دولت نیز گفت: عملکرد آهسته مقامات برای کنترل خشونت ها و آتش سوزی ها به شدت ناامیدکننده بوده است. وظیفه اولیه هر دولتی تضمین صلح عمومی و سرکوب کسانی است که به هر شکلی سعی دارند قانون را زیر پا گذاشته اند. من از دولت می خواهم اقدامات فوری برای توقف فوری این اقدامات جنایتکاران به کار بگیرند و مجرمان و کسانی را که این خشونت ها را تحریک کرده اند از جمله کسانی که از شبکه های اجتماعی در راستای این هدف استفاده می کنند به سزای اعمالشان برسانند.  خسارات مالی مسلمانان نیز باید جبران شود. به اقلیت ها نیز باید تضمین داده شود که هیچ کس حق تحت فشار قرار دادن آنان را ندارد.

لازم به ذکر است در خشونت های اخیر سریلانکا حداقل 2 مسلمان کشته شده و 232 خانه در اثر یورش بودایی های افراطی سینهالی تخریب شده اند. مساجد و مغازه های مسلمانان نیز توسط مهاجمان به آتش کشیده شده اند.

مسلمانان سریلانکا نسبت به بی کفایتی نیروهای پلیس در رابطه با محافظت از جان و مسلمانان شکایت کرده اند و گفته اند که بسیاری از ماموران پلیس از نژاد سینهالی بوده و نسبت به تخریب اموال مسلمانان بی تفاوت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha