جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست انجمن های علمی حوزه علمیه یزد

حوزه / نخستین نشست انجمن های علمی حوزه علمیه یزد با حضور مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرسول هاجری، در اولین نشست انجمن های علمی حوزه علمیه استان یزد، به ضرورت و کارکرد انجمن های علمی در سطح حوزه های استان، کشور ، منطقه و فرا منطقه ای اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه ای که عالمان دین و علم و مرجعیت وجود داشته باشد و مبدا و مبنای برنامه ریزی های خرد و کلان قرار گیرد، رشد و پیشرفت همه سو نگر و ماندگار محقق می شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ خاطرنشان کرد: به همین منظور رویکرد اساسی و راهبردی مدیریت جدید حوزه های علمیه و معاون پژوهش بر ایجاد و گسترش انجمن های علمی و تخصصی در مراکز حوزه ی استان های سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه انجمن های علمی نهاد علم را از نهاد قدرت مستقل می کند، افزود: انجمن ها در طول تاریخ به این منظور تشکیل شده که اساتید به دنبال یک خلوتگاهی برای بیان نظرات خود و پیگیری این نظرات توسط آنها بوده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هاجری با بیان اینکه در انجمن های علمی تمام مقدرات تحت نظر اساتید است، تصریح کرد: انجمن ها مجمع عمومی و هیئت مدیره دارند که چه سیاست هایی را پیگیری و برنامه هایی را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت های بسیاری در انجمن ها قابل اجراست که یکی از آنها این است که انجمن ها می توانند طرف قرار داد باشند، یعنی در طرح ها و پروژه کلان در سطح استان و کشور شرکت و با همه دستگاه ها همکاری دارد تا بتواند منابع درآمدی خود را تامین کند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ با اشاره به اینکه اکنون در حوزه های مختلف آماده انعقاد قرار داد و همکاری متقابل با انجمن های حوزه هستند، گفت: فصل نامه های علمی و پژوهشی، چاپ کتاب، برگزاری نشست های علمی از جمله فعالیت هایی است که در انجمن قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha