پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ در هم اندیشی سالانه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه استان کردستان، بر ضرورت پذیرش جوانان مومن و انقلابی در حوزه های علمیه و ارتقا سطح آموزش و پژوهش در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در هم اندیشی سالانه مدیران مدارس و معاونان حوزه استان کردستان با اشاره به ارتقا کمی و کیفی حوزه و مدارس استان، اظهار داشت: در این استان جا برای انجام کار بسیار است، لذا مدیران و معاونین مدارس علمیه باید در سال آینده ان شاء الله تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: هدف از جلسه امروز اولا مروری بر کارهای انجام گرفته توسط حوزه و مدارس علمیه استان در سالجاری است و دومین هدف تشریح برنامه ها و چشم اندازهای این حوزه برای سال آینده می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقا آموزش و پژوهش در مدارس علمیه کردستان، گفت: تمام زیرساخت ها و پتانسیل های ارتقای این موارد در بین مدارس علمیه کردستان و طلاب آن وجود دارد، لذا از مدیران درخواست می شود که نسبت به این موارد تلاششان را بیشتر کنند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام رضا پرندیان، با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت آموزش حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: در طول سال تحصیلی امسال شاهد برخی نقاط ضعف و قوت بودیم و ان شاء الله در سال آینده بهتر بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: باید برای پذیرش علاقه مندان به حوزه در سال آینده تلاش ها را دو چندان کرد و جوانان مومن و انقلابی را جذب حوزه و مدارس علمیه استان نماییم.

 حجت الاسلام محمد کرانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان نیز به بیان برخی از موارد همانند طرح هجرت، بینات، مدارس امین، مدارس ساعتی و... پرداخت و گفت: باید همکاری بین مدارس در سال آینده بیشتر از پیش شود و بتوانیم از حداکثر ظرفیت بهره ببریم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام سعید مومنی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با ارائه گزارشی از برنامه و فعالیت های این معاونت، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی حوزه ها باید راهکاری برای کاهش هزینه ها و نیز عقد قراردادها با مراکز برای خدمات دهی به طلاب استان بیندیشیم.

دیگر سخنران این نشست، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، معاون تهذیب و پژوهش حوزه علمیه استان کردستان بود.

حجت الاسلام شریفی خواه اظهار کرد: خوشبختانه در طول سالجاری به کرار توانستیم که اساتیدی از حوزه علمیه قم  را به این استان دعوت نماییم و بتوانیم که کلاس های اخلاق، آموزشی، تربیتی و... را برگزار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در سال 97 نیز این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم که حجت الاسلام و المسلمین عربیان، مدیر حوزه  استان همچنان در این امر ما را همانند گذشته یاری و راهنمایی نمایند.

براساس این گزارش، در این جلسه برنامه هایی برای سال تحصیلی 97 به تصویب حاضرین در جلسه رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha