پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید مستغاثی - کارشناس سینما

منتقد و مدرس مطرح سینما تصریح کرد: در فیلم "به وقت شام" شاهد کارگردانی سطح بالا و خیره کننده از ابراهیم حاتمی کیا هستیم.

سعید مستغاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اکران آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سینماهای سراسر کشور،  اظهار داشت: در حالی که بیش از 70 درصد فیلم های جشنواره فجر امسال واقعاً کیفیت لازم استاندارد را نداشتند، به وقت شام از معدود آثار باکیفیت و کلاس بالای سینمای ما بود که حقیقتاً در بخش کارگردانی درخشش خیره کننده ای دارد.

وی افزود: در کنار بحث کارگردانی که به خاطر آن حاتمی سیمرغ را نیز از آن خود کرد، انصافاً فیلمبرداری و موسیقی و همچنین جلوه های ویژه "به وقت شام" در حد بالایی است به طوری که آبروی سینمای ایران در این ژانر محسوب می شود.

رئیس سابق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران همچنین بیان داشت: از سویی کارگردان در بازی گرفتن از بازیگران خود نیز موفق بوده و توانسته در این اثر ارزشمند و دارای پروداکشن عظیم، یکی از مهم ترین مسایل روز جهان و منطقه را دستمایه کار خود  قرار دهد و اثری خوب و جذاب بسازد که دارای پیام روشن و صریحی نیز هست.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اکران فیلم لاتاری ساخته محمد حسین مهدویان، گفت: این فیلم یک اثر دو پاره است که به نظر بنده، تنها بخش دوم آن خصوصاً یک ربع آخر فیلم دارای ارزش سینمایی مناسب است.

مستغاثی افزود: در این فیلم احساس می کنیم که تا دقیقه 75 یک اثر تین ایجری و به سبک و سیاق برخی فیلم فارسی های دوران قبل از انقلاب را مشاهده می کنیم و از این دقیقه به بعد ، فیلم وارد فاز و حال و هوای دیگری می شود که این دو پاره بودن به کلیت اثر لطمه زده ، ضمن آن که فیلم از حیث فیلمنامه نیز لنگ می زند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha