جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین گودرزی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه تهران در نشست خبری خود که در محل حوزه علمیه تهران برگزار شد، با تاکید بر تعیین تکلیف موقوفات مدارس علمیه و حل مشکلات حقوقی آنها، گفت: سال گذشته در کمیته وقف حدود ۲۰ مصوبه داشتیم که توانستیم امسال معضل وقفی ۵ مدرسه علمیه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حسین گودرزی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداخت و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «قیمت و ارزش هر انسان به میزان همت اوست». از همین حدیث نورانی فهمیده می‌شود در علوم مدیریتی یکی از مهم‌ترین ارکان و شاخصه‌هایی که به آن تاکید می‌شود بحث نیروی انسانی و کارشناسانی است که در این جرگه می‌خواهند فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: همه امکانات، تسهیلات و تجهیزات باید حول نیروی انسانی موفق قرار بگیرد تا در مسیر رسیدن به شاخص‌ها و اهداف اصلی بتوان به آن نتایج مطلوب و قابل قبول دست یافت. بنابراین نیروی انسانی است که محور هر کار و فعالیتی قرار می‌گیرد و ما بقی امور، همه در فرعیات کار قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام گودرزی اظهار داشت: معاونت منابع انسانی و پشتیبانی طبق شرح وظایف و تعریفی که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارد به عنوان یکی از واحدهای اصلی مرکز مدیریت یه شمار می‌رود که با فعالیت های مبسوط و گسترده، در حوزه‌های کاری مختلف و با حجم قابل توجه تعریف شده است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه استان تهران در تشریح وظایف بخش های مختلف این معاونت، گفت: برخی از فعالیت‌های فرعی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی که دست کمی از واحدهای اصلی ندارد اختصاص به فعالیت‌هایی در زمینه منابع پایدار، کمیته وقف، تهیه و تنظیم بودجه سالیانه دارد.

وی با بیان اینکه تهران بعد از استان قم بالاترین رقم اسناد مالی را دارا است، عنوان کرد: تهران پس از استان قم بالاترین حجم اسناد مالی را دارد؛ اما با عنایت الهی و به کمک همکاران، شاهد کمترین خلل در گردش مالی بودیم و ناظران و بازرسان نیز به این مهم اذعان داشتند که در این بخش کار بسیار شفاف و طبق برنامه انجام شده است.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به فعالیت های عمرانی مدارس علمیه استان تهران، عنوان داشت: با توجه به حجم مدارس، گستردگی و وسعت استان می‌توان گفت تقریبا مدارس استان تهران حدود 90درصدشان بودجه عمرانی دارند که تنظیم این مهم و نظارت و تجویز بر این هزینه‌کرد خود نیز یک فرآیند بسیار پیچیده دارد.

وی افزود: در سال 96 سه پروژه تکمیلی و عمرانی داشتیم و با اینکه گرفتار کمبود بودجه و اعتبارات بودیم، ولی با عنایت خداوند متعال توانستیم با تامین اعتبارات لازم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه تهران با استناد به تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه حوزه های علمیه باید خود را از وابستگی به بودجه‌های دولتی قطع کنند، گفت: در عین حال حمایت از حوزه‌های علمیه از وظایف قطعی دولت‌ها به شمار می‌رود چرا که حکومت اسلامی فرزند حوزه علمیه است.

وی افزود: این حمایت دولت در قالب بودجه عمرانی و زیر ساخت‌های اساسی است و ضروری است حوزه های علمیه در هزینه‌های جاری مستقل باشند تا ضمن استقلال خود، عکس العمل مناسب نسبت به عملکرد دولت ها داشته باشند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه تهران با بیان اینکه از سال آینده بودجه عمرانی مدارس علمیه از محل اوراق تأمین می شود، گفت: از سال آینده بودجه عمرانی مرکز به صورت اسناد دریافت خواهد شد؛ از این رو به کارگیری پیمانکاران مورد اعتماد با حداقل پیشنهاد قیمتی در دو قالب تجهیزی و احداثی تکمیلی و پروژه‌های تعمیری، تغییر ساختمان مرکز، ارتقای سطح حقوق پرسنل و غیره از جمله اولویت‌های کاری بخش واحد تنظیم بودجه برای سال آینده خواهد بود. 

حجت الاسلام گودرزی در پایان با تاکید بر تعیین تکلیف موقوفات مدارس علمیه و حل مشکلات حقوقی آنها، گفت: سال گذشته در کمیته وقف حدود 20 مصوبه داشتیم که توانستیم امسال معضل وقفی 5 مدرسه علمیه را برطرف کنیم. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha