جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زارعی امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر تهران

حوزه/ امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) تهران، با انتقاد از رواج اسراف و تجمل گرایی در ایام نوروز، گفت: هر چند رسانه‌ها به ویژه صداوسیما باید با تولید برنامه‌های مناسب در جهت فرهنگ سازی و تبیین سبک زندگی دینی اقدام کنند، اما شاهدیم رسانه ملی در برنامه‌های مختلف با به تصویر کشیدن خانه‌های اشرافی فرهنگ تجمل گرایی را ترویج می دهد.

حجت‌الاسلام عباسعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) از رسالت‌های اصلی جامعه روحانیت است، گفت: علما و بزرگان دین از طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه انتظار دارند، در تعطیلات نوروزی نسبت به آگاه سازی جامعه از آفت‌های اشرافی‌گری و اسراف با قاطعیت عمل نموده و پیروی از سبک زندگی دینی را به مردم متذکر شوند.

این کارشناس دینی با اشاره به سنت حسنه صله ارحام در ایام نوروز، حضور روحانیت در منزل اقوام و هم نشینی با جوانان را فرصت مغتنمی برای تبلیغ چهره به چهره دانست و بیان داشت: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین شاخصه‌های روحانیت شیعه است که این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه ریزی‌های خود لحاظ کنند.

وی با انتقاد از رواج اسراف و تجمل گرایی در ایام نوروز و انجام خریدهای غیرضرور، گفت: متاسفانه برخی در ایام خاص مانند نوروز به خریدهایی می‌پردازند که نیازی به آنها نداشته و صرفاً به خاطر اینکه در برابر دیگران اظهار برتری کنند، اقدام به خرید می‌کنند در حالی که این نوع خرید، مغایر با سبک زندگی اسلامی بوده و ضروری است با فرهنگ سازی مانع از مصرف گرایی و تجمل گرایی شد.

امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(علیه‌السلام) از بی توجهی رسانه ملی به موضوع تجمل گرایی انتقاد کرد و گفت: هر چند رسانه‌ها به ویژه صداوسیما باید با تولید برنامه‌های مناسب در جهت فرهنگ سازی و تبیین سبک زندگی دینی اقدام کنند اما متاسفانه به این مهم کمتر پرداخته شده و صدا و سیما در برنامه‌های مختلف تولیدی با به تصویر کشیدن خریدهای بدون منطق و تبلیغ خانه‌های اشرافی در فیلم‌ها و سریال‌ها به نوعی فرهنگ اسراف و تجمل گرایی را ترویج می دهد.

این کارشناس دینی فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم را از جمله راهکارهای مقابله با اسراف و تجمل گرایی دانست و تصریح کرد: باید از سوی رسانه‌های جمعی به ویژه صداوسیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه و سخنوران همه این مراکز، فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام شود تا فرهنگ غلط تجمل و اشراف گرایی از جامعه اسلامی برچیده شود.

حجت الاسلام زارعی در پایان با بیان اینکه خرید کالای ملی توسط خانواده‌های ایرانی و حمایت از تولید داخل، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: روی آوردن به سمت خرید کالای خارجی به منزله بیکاری هزاران کارگر ایرانی و ورشکستگی هزاران کارگاه تولیدی است. بنا بر این حمایت از کالای ایرانی در حقیقت حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha