سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام اسدالله مهر آرا قزوین

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب در ایامی که حوزه علمیه به‌صورت رسمی تعطیل است باید از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند و به تبلیغ و پژوهش روی آورند.

حجت‌الاسلام اسدالله مهر آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: بیشتر طلاب در ایام تعطیلات رسمی حوزه فعالیت‌های گسترده و مفید علمی انجام می‌دهند و صرف کشاندن حوزه به بحث‌های متداول و جدا کردن آن‌ها از بحث‌های تحقیقی نمی‌تواند خدمت به حوزه که مادر نظام است، کند.

 استاد حوزه علمیه قزوین افزود: باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب و بهره‌مندی از رهنمودهای بزرگان، برنامه‌ها را به نحوی اجرا کرد که طلاب از این بهترین بهره ببرند وگرنه با تلقین زیاد بودن تعطیلات حوزه نمی‌توان خدمتی به اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) کرد.

وی افزود: هیچ مرکز آموزشی به‌اندازه حوزه علمیه کلاس درسی ندارد، بنابراین روزهای شهادت ائمه(ع) و مناسبت‌های تبلیغی را جزو تعطیلات نبینیم.

حجت‌الاسلام مهر آرا خاطرنشان کرد: اصولاً تعطیلات یک فرصتی است که می‌شود به‌دوراز روزمرگی درس و کار، یک نگاه کلی به‌روزهای گذشته داشته باشیم و زمان و فرصت‌ها را به‌درستی مدیریت کنیم تا کارها بر مبنای اولویت‌بندی‌ای که خودمان بر اساس نیازهایمان طراحی کرده‌ایم، پیش برود.

وی افزود: تعطیلی یک طلبه و روحانی با مردم عادی جامعه فرق دارد، ازاین‌رو من معتقدم برخلاف مردمی که تعطیلی برایشان معنای تفریح و آسوده‌خاطری دارد، برای یک طلبه تعطیلی یعنی زمانی برای نوع دیگری از فعالیت بوده، حالا این فعالیت می‌تواند تبلیغ باشد یا تحصیل و پژوهش و یا کارهای دیگر، مهم این است که طلاب می‌دانند تعطیلی به معنای آنچه برای افراد عادی مرسوم است برای طلبه اساساً وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب در ایامی که حوزه علمیه به‌صورت رسمی تعطیل است باید از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند و به پژوهش روی آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha