جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای جامعه بشری تغییرات بسیار داشته و امروز جنگ در میدان‌های گذشته نیست و سبک آن تغییر کرده و لازم است حوزه‌های انقلابی به جریان جنگ نرم ورود جدی‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به نقش مهم حوزه‌های علمیه در بعد انقلابی بودن گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس چشمگیر بود و امروز حوزه‌های علمیه وظیفه خطیر و انقلابی دارند و امروز کار طلاب سخت‌تر شده که لازم است همانند گذشته که در جنگ سخت شرکت کردند، در مقابله با جنگ نرم با قدرت نرم آماده دفاع از اسلام و انقلاب باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر یک نظام اسلامی بخواهد شکل گیرد باید به یک منبعی متکی باشیم که این کارشناسان و خبرگان اسلامی را پرورش دهد، سرچشمه زاینده‌ای که ماتحت حوزه‌های علمیه می‌شناسیم وظیفه پرورش دارد.

وی افزود: این حوزه علمیه بود که امثال امام خمینی(ره)، علامه طباطبائی(ره) و ملاصدرا و صاحب جواهر در آن تربیت‌شده‌اند، هدایت به ابزار نیاز دارد و ابزار آن حکومت است که با ایثارگری‌های فراوان ایجادشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌ها باید حرکت کنند تا افرادی همچون شهید مطهری تربیت شوند.

وی بیان کرد: روحانیت همیشه ضد ظلم بوده و خط سیر روحانیت ضدیت با ظلم بوده است و ضد فساد بودن، آمر به معروف و ناهی از منکر، حضور در خط اول مبارزه با دشمن، مبارزه با بی‌قانونی، در کنار مردم بودن ازجمله ویژگی‌های روحانیت است و امروز که حکومت اسلامی که شکل‌گرفته وظیفه روحانیت صدها برابر شده است، درس باید جدی گرفته شود و حضور در عرصه‌های سیاسی نیز نیاز و ضرورت دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت:  فضای جامعه بشری تغییرات بسیار داشته و امروز جنگ در میدان‌های گذشته نیست و سبک آن تغییر کرده و لازم است حوزه‌های انقلابی به جریان جنگ نرم ورود جدی‌تری داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلابی بودن به گذشته مربوط است ولی انقلابی ماندن با افراط‌وتفریط فرق می‌کند، یعنی خوب درس بخوانید و خوب در جامعه حضورداشته باشید، اگر این مسائل را سرلوحه خود قرار دهیم به این می‌رسیم که روحانیت در دوران حکومت اسلامی به‌درستی وظائف خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha