جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز گفت: ولادت امیرمؤمنان و وفات عقیله بنی هاشم فرصت ویژه خطبا و مبلغان برای معرفت افزایی میان جوانان و معتکفان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: اعتکاف در سیره نبوی و آیات قرآنی جایگاه والایی داشته و حضرت ختمی مرتبت دهه آخر ماه مبارک رمضان را همیشه معتکف بودند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مقام معظم رهبری برگزاری باشکوه و گسترده اعتکاف را از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی ذکر کرده‌اند، گفت: اعتکاف در پیش از انقلاب اسلامی محدود به شهرها و جمعیت اندک بود اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها به عنوان یک فرهنگ نهادینه و همه ساله برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ادامه داد: اعتکاف آثار فردی و اجتماعی دارد که در این میان خودسازی از مهمترین آثار انفرادی آن است.

 وی افزود: گسترش فرهنگ ارتباط با خداوند، رشد معنویت، دعا و راز و نیاز با ذات باری تعالی آثار اجتماعی اعتکاف هستند.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی در مساجد تنها شاهد حضور پیران بودیم اما امروزه بیشتر معتکفان و فعالان فرهنگی مساجد را جوانان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در رابطه با وظایف مبلغان در ایام اعتکاف گفت: مبلغان بیان فضیلت و دعاهای ماه رجب، قرائت و آشنایی معتکفان با معارف قرآن و معرفت افزایی را مورد توجه قرار دهند و در عین حال ولادت امیرمؤمنان و وفات عقیله بنی هاشم فرصت ویژه خطبا و مبلغان برای معرفت افزایی میان جوانان و معتکفان است.  

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha