جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زمین فوتبال متروکه در دالاس به مسجد و مرکز اسلامی تبدیل می شود

حوزه/ مسجدی در شهر آلن در دالاس آمریکا قرار است به زودی توسعه پیدا کند. در راستای طرح توسعه این مسجد یک زمین فوتبال متروکه مورد استفاده قرار گرفته و ۱۴ هزار مترمربع مرکز اسلامی را گسترده تر خواهد ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dallasnews، مسجد شهر آلن در دالاس، واقع در ایالت تگزاس آمریکا قرار است به زودی توسعه پیدا کند. یک زمین فوتبال متروکه که هم اکنون بدون استفاده می باشد، توسط مقامات مسجد خریداری شده و طرح توسعه مرکز اسلامی به زودی به اجرا گذاشته می شود.

اخیرا نیز یک مراسم خیریه برگزار شده تا نزدیک به 3 میلیون دلار برای طرح توسعه جمع آوری شود. این طرح شامل یک آشپزخانه به روز، محل سکونت امام جماعت و دو سالن بزرگ برگزاری نمازهای جماعت جداگانه برای زنان و مردان است. محل کنونی مسجد نیز قرار است به سالنی دارای دو کلاس درس چندمنظوره و محلی برای دیگر فعالیت های فرهنگی مذهبی تبدیل شود.

درحالی که جامعه اسلامی شهر آلن در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و هر روز به تعداد مسلمانان این شهر افزوده می شود، طرح افزایش 14 هزار مترمربع به مسجد بیت الاکرام به هدف توجه به نیازهای مسلمانان به اجرا گذاشته می شود.

از سال 2000، جمعیت این شهرستان در آمریکا افزایش 90 درصدی داشته و تا پیش از سال 2030 نیز دوبرابر خواهد شد. براساس اطلاعات به دست آمده از انجمن آرشیو داده های مذهبی، جمعیت مسلمانان نیز از 5 هزار و 700 نفر در سال 2000 به 23 هزار نفر در سال 2010 رسیده و تقریبا 4 برابر گشته است.

خالد کارک مدیر امور جمعی جامعه اسلامی دالاس در این باره گفت: ما قصد داریم مسجد را برای نسل های بعدی و آینده آماده سازیم.

کارک  افزود: طرح توسعه درحالی به اجرا گذاشته می شود که هم اکنون سوءبرداشت های زیادی علیه اسلام و مسلمانان در جامعه آمریکا به ویژه پیرامون مباحثی چون تروریسم، جهاد و حق زنان در مسلمان به پیش کشیده شده اند.

وی در ادامه هدف مسلمانان از توسعه مسجد آوردن افراد بیشتری به مسجد برای درک بهتر معانی واقعی اسلامی دانست.

گفتنی است این مرکز اسلامی در سال 2002 با کمتر از 100 نفر جمعیت گشایش یافته است و هم اکنون بیش از 400 عضو داشته و خانواده های مسلمان از سرتاسر دالاس برای اقامه نماز و امور مذهبی به این مکان مراجعه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha