جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شعر و ادبیات

حوزه/ برگزیده جشنواره بین المللی شعر اشراق(حوزه) گفت: شاعران حوزوی در زمینه شعر آیینی حقیقتاً در کشور شاخص و سرآمد هستند.

حمیدرضا فاضلی، برگزیده بخش شعر نو ( نیمایی) این جشنواره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که عرصه شعر نو و نیمایی در طول سال های اخیر در سطح جامعه طرفداران خاص خود را پیدا کرده، ابراز داشت: گرچه هنوز عموم مردم علاقه شان به شعر کلاسیک و به خصوص قالب هایی چون غزل و قصیده و مثنوی است اما به هر حال قالب های نوین شعری نیز شاخصه ها و ویژگی هایی دارند که بخش قابل توجهی از مردم به خصوص نسل جوان امروزی را مشتاق خود کرده است.

وی افزود: با توجه به این که معمولاً شاعران قمی از جمله شاعران طلبه و حوزوی در بخش شعر آیینی در کل کشور ممتاز و سرآمد هستند، به نظرم حتی طبع آزمایی در قالب های جدید نیز در زمینه شعر آیینی و دینی می تواند قابل توجه و تجربه ارزشمندی باشد.

فاضلی همچنین بر لزوم حمایت از استعدادهای جوان در حوزه در عرصه شعر و ادبیات تاکید کرد و گفت: بی شک با حمایت از این استعدادها در آینده می توان بر شمار شاعران خوب حوزوی افزود که حقیقتاً این ها موثر و مفید برای جامعه اسلامی ما می باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha