پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کالای ایرانی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

کالای ایرانی تا دندان،مسلح شد

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار عیدانه که با حضور حجت الاسلام علی سعیدی ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، معاونین، مسؤولین و جمعی از کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن تبریک سال نو از تلاش بی‌وقفه کارکنان نیروهای مسلح در پیشبرد اهداف و برنامه های دفاعی کشور، قدر دانی کرد.وی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: زمینه سازی برای حمایت از کالای ایرانی موجب کاهش تورم، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد و نیروهای مسلح با تمام توان و بهره گیری از روحیه جهادی، اهتمام لازم را در جهت حمایت از تولیدات داخلی به عمل خواهند آورد.

 

تیر مسموم تلگرام به قلب اتمی اقتصاد ملی نشست

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان داشت:تلگرام به صورت رسمی اعلام کرد به عنوان یک سکوی اقتصادی استفاده خواهد شد؛ روش تلگرام تضعیف پول ملی ایران است.او در بخشی از اظهاراتش گفت: با تولید پول در تلگرام چیزی در کشور خلق نخواهد شد و هر میزان پول تلگرام در کشور مصرف شود معادل آن پول از کشور خارج خواهد شد. تلگرام در حال تبدیل به شرکت هرم مجازی است، لذا نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین پولی به کشور وارد شود. تلگرام 50 میلیارد دلار ارز را از کشور خارج کرد.

 

97 نیامده،ارز را به دلال ها سپرد

حضور دستفروشان ارز که در چند هفته پایان سال گذشته کمرنگ شده بود، بار دیگر تعدادشان زیاد شده است که به نظر می‌رسد دلیل عمده آن نفروختن دلار و یورو توسط صرافی‌هاست که دلیل آن چندان روشن نیست.بررسی‌ها از بازار ارز پایتخت و میدان فرودوسی و چهارراه استانبول به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید و فروش ارز، نشان می‌دهد که بیشتر صرافی‌ها دلار و یورو نمی‌فروشند و اظهار می‌کنند که این دو ارز را ندارند. از سوی دیگر خبری هم از صف‌های طولانی و جمعیت‌های انبوه مقابل صرافی‌ها نیست و بازار خلوت است.نکته بارز دیگر حضور نسبتا گسترده دستفروشان و دلالان است که دلار و یورو را با قیمت غیر رسمی عرضه می‌کنند. هر دلار حدود ۵۱۰۰ تومان و هر یورو حدود ۶۲۰۰ تومان بین دستفروشان و دلالان به فروش می‌رسد و متقاضیان این ارزها مجبورند که ارز مورد نیازشان را از دستفروشان تهیه کنند.

 

آتش به جان خواهرخوانده‌ی «چهل ستون» افتاد

بخشی از کاخ قاجاری سرهنگ‌آباد شهرستان زواره توسط افراد ناشناس در آتش سوخت، کاخی که صد سال بی‌توجهی را به چشم دیده بود، او با اشاره به اینکه این مجموعه دارای مالکیت خصوصی بوده، افزود: سال گذشته با توجه به اینکه این مجموعه تاریخی به مدت نزدیک به ۱۰۰ سال متروک مانده بود، با توافق با مالکان که به سختی نیز انجام شد کار مرمت با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و فاصله ۴۰ کیلومتری روستای سرهنگ آباد از مرکز شهر، صرفا با اعتبارات دولتی آغاز شده و پس از پایان مرحله اول مرمت در پایان اسفند ماه سال گذشته پیمانکاران با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، مجموعه را تحویل مالکان دادند.وی همچنین در مورد تعرض صورت گرفته در این مجموعه تاریخی تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد ناآگاه با تعرض به این مجموعه تاریخی و با روشن کردن آتش، بخشی از ایوان چوبی این اثر تاریخی که در سال گذشته مرمت شده بود، را سوزاندند.او ادامه داد: با سرعت عمل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اردستان و آتش‌نشانی شهر زواره، خوشبختانه از سرایت آتش به مجموعه اصلی بنا جلوگیری شد، اکنون نیز با کنترل آتش، توانسته‌ایم مجموعه اصلی بنا را از تعرض نجات دهیم.در حال حاضر نیز با رفع خطر، مدیریت میراث فرهنگی و یگان حفاظت شهرستان با حضور مسئولان قضائی شهرستان در محل استقرار یافته و در حال پیگیری این اتفاق هستند.

 

جرمی که مجرم شناخته نشد

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: موضوع فیلترینگ تلگرام هنوز در کمیته مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نشده است. وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ریاست کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر عهده دادستان کل کشور است، بررسی یا عدم بررسی موضوع در این کمیته می بایست با پیشنهاد وی انجام شود. وی در ادامه به وضع قانون برای ممنوعیت استفاده از ویدئو و ماهواره در گذشته اشاره کرد و گفت: قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره در گذشته به تصویب رسید ولی در عمل نتوانست اجرایی شود به دلیل آن که خاستگاه اجتماعی نداشت.کاظمی تصریح کرد: تجربه بشری این موضوع را به اثبات رسانده است که قانون بایستی خاستگاه اجتماعی و حمایت اکثریت جامعه را به همراه داشته باشد وگرنه آن قانون عملا به مرحله اجرا در نخواهد آمد.

 

 

 

موج تورم،دارو را هم شست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امسال افزایش یا کاهش قیمت داروها مانند گذشته، ذیل عنوان منطقی شدن قیمت ها در کمیته قیمت گذاری دارو در این سازمان تصمیم گیری خواهد شد اما درصورت افزایش، میزان آن براساس نرخ رسمی تورم خواهد بود. وی تصریح کرد: افزایش هزینه ها ممکن است منجر به افزایش قیمت داروها شود که در آن صورت میزان افزایش تا سقف نرخ تورم خواهد بود.وی یادآور شد: البته هر سال مواردی از داروها نیز بوده اند که بجای افزایش قیمت، کاهش قیمت داشته اند که این تغییر قیمت ها به صورت مستمر اعلام شده اند.به گفته جهانپور ؛ افزایش قیمت دارو در سال گذشته بر اساس نرخ تورم حداکثر تا 9 درصد اعمال شد.البته سال گذشته دست کم قیمت 15 قلم دارو تغییر کرد.

 

شاگردی که در بالین امام به اوج  رسید

آیات عظام میرزا باقر زنجانی، امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی و سیدمحمد صدر از اساتید ایشان در درس خارج فقه و اصول بودند. وی از دست مبارک این اساتید اجازه اجتهاد خود را کسب نمود.آیت الله شیخ حیدرعلی مدرسی بهسودی از فرزانگان کشور افغانستان و شاگردان علمی امام خمینی (ره) در نجف اشرف بود که در سال 1314 شمسی در شهر کابل به دنیا آمد. شیخ حدود سال 1340 شمسی آهنگ مدینه العلم نجف  نمود. وی پس از نیل به مراتب عالیه علم و کمال و در پی فشارهای رژیم بعث مبنی بر مراجعت به وطن، در سال 1356 شمسی نجف اشرف را به مقصد حوزه علمیه قم ترک گفت. او در حوزه قم تدریس کتاب های پایه را در صدر برنامه های خود قرارداد و رفته رفته محبوبیتی والا نزد فضلا پیدا نمود. رساله عملیه، تقریرات درس آیات عظام امام خمینی، خویی و بادکوبه ای، شرح حاشیه ملاعبدالله در منطق و علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 از جمله آثار آن عالم پر تلاش می باشد.

 

مایه حیات،دست سه قوه را آشتی داد

یک حقوقدان با اشاره به موضوع حقوق آب، گفت: باید ستاد یا تشکیلات ویژه و یا کمیسیون ویژه‌ای متشکل از نمایندگان هر سه قوه و همه نهادها و ارگان هایی که در کشور ما وجود دارند و می توانند تصمیمات لازم الاجرا بگیرند تشکیل شود تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.بهمن کشاورز، رییس سابق اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه شاید اینک برای اتخاذ تدابیر جدی و موثر در این مورد شده باشد، ادامه داد: اما آنچه مسلم بوده این است که با توجه به آنچه به عنوان فرد غیر متخصص شنیده ام و خوانده ام، مشکل کم آبی و قلّت آب بیشتر در زمینه مصارف کشاورزی مطرح است و مصارف خانگی چندان اهمیتی ندارد. قانون تقسیم عادلانه آب که پس از انقلاب تصویب شده حاوی نکات جالب توجه و دقیقی است، اما همانند تمامی ساخته‌های ذهن بشر به طور قطع نیاز به اصلاح و تکمیل دارد. وی تاکید داردکه به عقیده من مسئولان باید هرچه زودتر در جوار سایر مسائل مبتلابه اعم از سیاسی، داخلی، خارجی، بین المللی و ... مساله آب را در اولویت قرار دهند.

 

پزشکی از خودرو درس عبرت گرفت

وزیر بهداشت گفت: بارها اعلام کرده‌ام به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کاری که در صنعت خودرو کشور انجام شد، در حوزه پزشکی هم رخ دهد؛ چرا که آن را خیانت می‌دانیم و واقعا خیانت است که دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت را در اختیار مردم قرار دهیم و به اسم حمایت از تولید داخل برای عده‌ای رانت ایجاد کنیم. وی افزود: به دلیل همین بدقولی‌ها زنجیره تولید، عرضه و مصرف کالاهای سلامت دچار مشکل شد. متاسفانه هنوز 50 درصد اعتبارات هم از سال قبل محقق نشده که امیدواریم ابتدای سال جدید محقق شوند تا بتوانیم مشکلات را مدیریت کنیم. اما اگر این اتفاق نیفتد در سال 97 با مشکلاتی بیش از سال 96 مواجه خواهیم بود.

 

شورایی ها در عید،خودزنی کردند

عبدالرحیم علیپور، فعال فرهنگی می‌گوید: در کدام کلانشهر دیده‌اید که شورای شهر درحالی که فقط حدود 6 ماه عضو شورا بوده‌اند، برخلاف قانون و بدون اطلاع کمیسیون تطبیق در فرمانداری و بدون اخذ مجوز از شورای شهرستان، خودشان به خودشان عیدی بدهند؟ آن هم عیدی با مبلغ سه میلیون تومان! درحالی که عیدی کارکنان دولت کمتر از 900 هزارتومان هست.» علیپور با اشاره به انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود گفت: «روز بعد یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بنده تماس گرفت و گفت که شما شیعه امام علی (ع) هستید و نباید تهمت بزنید، ما اصلا عیدی دریافت نکردیم!» وی در پایان تاکید کرد: «انتظار می‌رود هیات نظارت استان، عدم احساس مسئولیت برخی نمایندگان مجلس را رصد کرده و در زمان مناسب با آنها برخورد کند.»

 

کار دوزیست های ایران به وزارت اطلاعات رسید

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران و مسئولان کشور گفت: هیئت نامه ای به وزارت اطلاعات نوشته و درخواست کرده تا اسامی 210 مدیر 2 تابعیتی را به هیئت اعلام کند. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه گفت: گزارش ما نهایی و برای قرائت در صحن مجلس تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.وی افزود: این گزارش حدود 35 صفحه است که برای مطرح شدن در صحن مجلمدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که روحانیون و مبلغان در منابر خود به عنوان سفیران انفال باید مردم را به حراست از عرصه های جنگلی و سرمایه های ملی ترغیب و تشویق نمایند، گفت: قطعا تبلیغ ،ترویج و نهادینه کردن حراست از عرصه های طبیعی در بین مردم می تواند در صیانت از عرصه های جنگلی و پوشش گیاهی استان لرستان موثر باشد و استانی که سرزمین و رویشگاه درختان بلوط برای صیانت از عرصه های پاک است را تا حدودی از خطران وجود ریزگردها نجات دهد .

 

شرع به طبیعت،جان دوباره داد

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رسانه ها و فعالان فرهنگی در خصوص صیانت از عرصه های طبیعی و جنگلی تاکید کرد و گفت: بدون شک رعایت این مهم از سوی این افراد خود به خود موجب فرهنگ سازی صیانت و حفظ این عرصه های طبیعی  در بین آحاد جامعه خواهد شد .س به زیر چاپ رفته است. کریمی قدوسی تصریح کرد: هیئت تحقیق و تفحص مجلس در نامه ای به وزارت اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آنها، خواستار ارائه اسامی این 210 نفر شد.وی افزود: ما منتظر جواب وزارت اطلاعات به هیئت تحقیق و تفحص مجلس و ارسال اسامی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین میناپور، حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه ای شرعی و ملی دانست و گفت:مردم باید حفظ و حراست از عرصه های طبیعی و خدادادی را وظیفه خود بدانند، چرا که این سرمایه های خدادادی متعلق به آنهاست.

 

کشور یک دهه از نفس افتاد

یک کارشناس اقتصاد کشاورزی گفت: دولت برای آنکه بتواند تراز آب در بخش کشاورزی را از حالت منفی خارج کند، باید برای کشاورزان انگیزه‌ای ایجاد کند، تا به ازای نکاشت به آنها غرامت دهد، اما ظاهراً دولت توانایی این موضوع را هم ندارد.بهاءالدین نجفی در مورد راهکارهای دولت برای مقابله با کاهش بارندگی‌ها و جلوگیری از کاهش تولیدات کشاورزی خاطرنشان کرد: طی 10 سال اخیر خشک‌سالی گریبانگیر ما بوده است، اما این موضوع در سال زراعی 97-96 بیشتر نمود داشته است.

 

اردوی قرآنی 96 ،میلیونی تمام شد

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره آمار چاپ قرآن در سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۶، ۲۰۹ مجوز چاپ قرآن به ناشران صادر شد و در این راستا ۱ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۰۰ جلد قرآن به چاپ رسیدند. همچنین تعداد مجوزهای نشر ۹۸ فقره با شمارگان ۹۶۰ هزار و ۳۰۰ جلد از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده است.وی افزود: براساس آمار سال گذشته، ۱۱ هزار و ۵۶۷ جزء از قرآن از سوی مصححان کارآزموده و متخصص تصحیح شد و در این زمینه ۷۴۷۸ غلط از قرآن‌های مورد نظر، اخذ شده است.قره‌شیخلو در ادامه به آمار اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آخرین ماه از سال گذشته، ۱۸ مجوز چاپ قرآن با شمارگان ۱۰۹ هزار جلد و ۸ مجوز نشر با شمارگان ۳۸ هزار و ۸۰۰ جلد صادر شده و در این راستا ۹۳۹ جزء قرآن تصحیح شد که اغلاط مأخوذه به ۱۸۰ مورد رسید.براساس آمار سازمان دارالقرآن الکریم، در سال ۱۳۹۵، تعداد مجوزهای چاپ قرآن ۲۵۰ فقره بود که شمارگان آن ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۶۰۰ جلد را شامل می‌شود و در این مدت، ۱۲۷ مجوز نشر از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده بود که شمارگان آن یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۰۰ جلد را شامل می‌شد.

 

فیروزآبادی از یورش سنگین مجازی به ایران پرده برداری کرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگوی تلویزیونی توضیحاتی را در خصوص پیام‌رسان تلگرام و آینده شبکه ملی اطلاعات مطرح کرد.ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر توضیحات مهمی در خصوص پیام‌رسان تلگرام و آینده شبکه ملی اطلاعات ارائه داد.وی در این گفت‌و‌گو در رابطه با تلگرام اظهار داشت: تلگرام در هیچ کشوری به جز ایران پیام رسان غالب نیست.

 

 

تک راهزن دنیای مجازی دستگیر شد

فیروزآبادی همچنین در خصوص تلگرام گفت:تلگرام میلیون ها نفر را بیکار می کند و یک راهزن است. چرا تلگرام از بخش خصوصی ایران دعوت نکرده است که در بخش پول مجازی شرکت کند؟ رئیس جمهور گفتند کشور باید از انحصار پیام رسان های خارجی خارج شود. تلگرام هیچ وقت حاضر نشد در کشور نمایندگی بزند.دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن اشاره به همکاری نکردن تلگرام با بخش خصوصی اظهار داشت: تلگرام دشمن بخش خصوصی است. تلگرام می‌توانست با تبلیغات هدف‌دار، کسب و کار پر رونق راه بیاندازد. تلگرام میتوانست با بخش خصوصی، کسب و کار مشترک داشته باشد. گوگل روزی 1 میلیارد تومان از بازار ایران تبلیغات می‌گیرد.او همچنین با تأکید بر اینکه مرجع تصمیم‌گیری مواردی مرتبط با فضای مجازی، سیاست گذاری ها و هماهنگی ها به عهده شورای عالی فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی در سال 97 ملی می شود.

 

هشت پای بیکاری درآمدزا به اوج رشد رسید

وقتی به آمارهای مربوط به وضعیت فعالیت افراد بالای شش سال نگاه کنید، با پدیده ای رو به رو خواهید شد که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این پدیده که بانک مرکزی از آن با عنوان افراد با درآمد بدون کار یاد می کند، از سال 86 تا 95 رشد چشمگیری داشته اند؛ افرادی که بدون انجام فعالیتی، درآمد کسب می‌کنند.در سال های اخیر، رسانه ها عمدتاً به آن بخش از آمارهای نیروی کار توجه داشته اند که بیشتر مربوط به شاغلین و یا بیکاران بوده است. در این میان، گروه دیگری در زیر سایه آمارهای افراد بیکار و شاغل در حال رشد بوده اند که از آن ها با عنوان افراد با درآمد بدون کار یاد می شود؛ افرادی که بدون هیچ گونه کاری، درآمدهایی را کسب می کنند. همان گونه که دیده می شود تعداد افراد دارای درآمد بدون کار از کل جمعیت بالای شش سال، 12.1 درصد بوده است که از 12.1 درصد افراد دارای درآمد بدون کار، 7.1 درصد مرد و 5 درصد زن بوده اند.  

 

رفاه،چتر ملی را کمی بیشتر باز کرد

به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، حمید پوراصغری درباره مهمترین برنامه‌های اجرا شده در حوزه سلام و رفاه اجتماعی در سال ۹۶ گفت: در واقع موضوع بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق آن‌ها را با توجه به تدوین آیین‌نامه در رأس برنامه‌های خود قرار دادیم و برای اجرا این کار ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مرحله نخست این طرح آغاز شده که در واقع اولین گام برای رفع تبعیض بین بازنشستگان محسوب می‌شود، گفت:این اقدام با تدوین جداول و ضرایب مشخص و تعیین شده در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.این مقام مسئول درباره متناسب نبودن حقوق بازنشستگان با هزینه‌های جاری و واقعی زندگی بیان کرد: حقوق بازنشستگان طبق قانون بر اساس کسوراتی که در طول سنوات خدمت از حقوق مشمول حقوق کسر می‌شود، به صورت مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود. در سنوات گذشته در برخی سال‌ها نرخ تورم بالایی داشته‌ایم و حقوق بازنشستگان بر آن اساس افزایش نیافته و به عبارت بهتر حقوق از نرخ تورم عقب افتاده است.وی ادامه داد: در ۳ سال گذشته سعی شد تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از نرخ تورم باشد تا بخشی از این عقب‌ماندگی جبران شود. البته چند سال برای جبران این مسأله زمان لازم است.

 

دولت،آژیر مردمی را خاموش کرد

محمد باقر نوبخت در مصاحبه‌ای گفته ما که نمی‌توانیم نارضایتی‌های موجود در جامعه را کتمان کنیم. نارضایتی در هر جامعه و هر کشوری وجود دارد.محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری گفت: «اینکه عده‌ای بیایند و جیغ و داد گرانی سر دهند، نه درست است و نه منصفانه».نوبخت در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اعتراضات دی ماه ۹۶ در پاسخ به این سوال که «شما رقبای دولت را عامل اولیه می‌دانید؟» گفت: «بله، آن‌ها بسترساز بودند. ما که نمی‌توانیم نارضایتی‌های موجود در جامعه را کتمان کنیم. نارضایتی در هر جامعه و هر کشوری وجود دارد... منتهی اینکه ما بیاییم و این دولت را عامل همه مشکلات عالم بدانیم و بخواهیم دولت فعلی را عامل رشد و تحقق خواسته‌های جامعه معرفی کنیم، درست نیست».

 

پیام سال به عمق راهبردی،رسید

نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مبارزه ملی در برابر قاچاقچیان و واردکنندگانی که در حکومت نفوذ دارند،پیام نامگذاری سال ۹۷ است.محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامگذاری سال ۹۷ گفت: خوشبختانه سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد. نفس این نامگذاری موجب می شود جبهه از حمایت از تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی در کشور ایجاد شود و کسانی که تا الان برای حمایت از کالای ایرانی مانع ایجاد کردند و در برابر تولید ملی به خاطر سودجویی ها و منافع شخصی مقاومت کردند، مقاومت شان سست شود.نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه اصل نامگذاری سال به نام حمایت از تولید ملی نوعی مبارزه در برابر کسانی است که با قاچاق کالا و واردات کالاهای غیرضرور به دنبال منفعت هستند، گفت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری اسامی سال ها را در راستای رشد اقتصادی نامگذاری کردند که این اقدام موجب شده نوعی مبارزه و مقاومت اقتصادی در کشور شکل بگیرد هر چند تا الان آنگونه که توقع داشتیم در این مبارزه پیشرفت نکرده ایم در عین حال اگر این نامگذاری ها نبود وضعیت بدتری داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha