پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کوچکی زاده نماینده مردم رشت در مجلس

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای سلامی گفت: علما و روحانیون در راس تاریخ مبارزاتی مردم ایران قرار دارند و اگر تاریخ را ورق بزنیم مستندات این گفته به وفور مشخص خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، جبار کوچکی نژاد در آیین تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به شکل گیری نهضت میرزا کوچک خان جنگلی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، یک روحانی در گیلان علیه استبداد و استعمار برخاست و امروز همه ما گیلانیان به این رهبر بزرگ انقلاب کوچک گیلان افتخار می کنیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علمای گیلان در سال های 56 و 57 رهبری مردم انقلابی استان را بر عهده داشتند، تصریح کرد: گیلانیان همگام با سایر نیروهای انقلاب زیر چتر ولایت امام خمینی(ره) حماسه آفریدند و رشادت های مردم گیلان در سال های دفاع مقدس فراموش شدنی نیست. سرداران بزرگی از این خطه فرماندهی یگان های عملیاتی را عهده دار بودند و پشتیبانی یک هزار کامیونی ما از جبهه که با حمایت علما به ویژه مرحوم آیت الله احسانبخش صورت گرفت، زبانزد است.

کوچکی نژاد، با اشاره به بصیرت مردم گیلان در فتنه 88، عنوان کرد: مردم انقلابی و ولایتمدار گیلان به کمک روحانیت و در راس آن آیت الله قربانی قبل از مردم ایران وارد صحنه شدند و حماسه 8 دی را علیه فتنه گران به وجود آوردند و مورد تقدیر و تشویق رهبری قرار گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از ابلاغ رهبر معظم انقلاب در انتخاب شایسه نماینده جدید ولی فقیه در استان، خاطرنشان: آیت الله فلاحتی یک عالم دانشمند از حوزه علمیه است که سابقه ۳۰ ماه افتخارآفرینی در کنار رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل را دارد، لذا در این مقطع حساس که مبارزه با فساد مد نظر مقام معظم رهبری قرار گرفته، از نماینده ایشان در گیلان می خواهیم با تجاربی که در حوزه علمیه کسب کرده، هدایت فرهنگی و معنوی استان ما را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه آیت الله قربانی حدود دو دهه است که نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امامت جمعه شهر رشت را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: ایشان فرد شناخته شده و اهل قلم است، لذا امیدواریم مردم همچنان بتوانند از تراوشات فکری این عالم عالیقدر بهره بیشتر بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاریخ مبارزاتی مردم ایران گویای این است که هر کجا افتخاراتی داریم در راس آن علما و بزرگان دینی هستند، گفت: گیلان نیز طلایه دار حرکت های دینی و انقلابی است.

تجلیل استاندار گیلان از شخصیت و خدمات آیت الله قربانی

مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز در این مراسم، با اشاره به صفا، صداقت و صمیمیت آیت الله قربانی، اظهارداشت: در هر نشستی که محضر آیت الله قربانی بودیم تا از نظرات و ارشادات ایشان بهره گیری کنیم، این راستی، مهربانی و نقش پدرانه را حس می کردیم و در آینده نیز از مواضع ایشان در حوزه های سیاسی و اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

استاندار گیلان، آیت الله قربانی را مایه افتخار ایران و گیلان دانست و افزود: هر کجا در خارج از استان نام ایشان برده می شود، به خاطر تالیفات ارزشمند و سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب شناخته شده هستند.

وی، با بیان اینکه تالیفات آیت الله قربانی شناسنامه و هویت گیلان است، گفت: بی تردید قدردان ایشان هستیم و این نقش پدرانه از حیث معنوی برای جامعه تداوم دارد و کماکان از اثرات علمی ایشان درس خواهیم آموخت.

استاندار گیلان ادامه داد: حضور آیت الله فلاحتی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت می تواند به همراهی و همسویی در جهت تحقق شعار سال کمک کند، زیرا ایشان از فرزندان ارزشمند استان هستند و شناخت کافی نسبت به داشته های گیلان دارند. امیدوارم بتوانیم در کنار هم به وظایفمان در قبال مردم گیلان عمل کنیم.

سالاری، با اشاره به ذخایر طبیعی و مواهب خدادای گیلان، خاطرنشان کرد: منابع انسانی این منطقه مقدم بر همه داشته هایش بوده که به دنیا تقدیم کرده است. تاریخ درخشان گیلان در سوابق مبارزاتی در دوره های مختلف از افتخارات جدی مردمان این خطه و کشور محسوب می شود.

وی، منابع طبیعی و ثروت های خدادادی متعدد گیلان را نشان دهنده عنایت الهی به این استان دانست و گفت: باید قدردان این طبیعت زیبا، تاریخ درخشان و پرافتخار و فرهنگ مترقی باشیم و برای بهبود زندگی و معیشت مردم در سال جاری تلاش کنیم.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha