جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درمانگاه رایگان اسلامی «شمس» در شهرفیلادلفیا افتتاح شد

حوزه/ جامعه اسلامی شهر فیلادلفیا در پنسیلوانیا، مراسم افتتاحیه درمانگاه رایگان شمس را با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز کردند. در این درمانگاه ۱۰ پزشک داوطلب تمام کسانی را که فاقد بیمه درمانی باشند، ویزیت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از whyy، یک درمانگاه رایگان اسلامی در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا با حضور جامعه اسلامی افتتاح شد. مراسم افتتاحیه درمانگاه رایگان شمس در شمال غربی فلادلفیا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. سازمان دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا»، بنیانگذار اصلی این درمانگاه می باشد.

دکتر عمار شهید مدیر پزشکی درمانگاه می گوید: من واقعا امیدوارم با افتتاح این درمانگاه مردم ببیند که ما تفاوتی با آن ها نداریم. ما همچنین با کلیساها و کنیسه ها و تجار محلی تماس داشته ایم و به آن ها گفته ایم که هر چند این درمانگاه با نام اسلامی و تحت مدیریت مسلمانان اداره می شود اما همیشه درهایش به رو همه باز است.

وی افزود: ما قصد نداریم بر مبنای رنگ پوست و نژاد و فرهنگ، تبعیضی قائل شویم. بلکه می خواهیم اینجا به تمامی اعضای جامعه و نه تنها مسلمانان کمک می کنیم.

واژه شمس یک معنای دوگانه دارد. این واژه در زبان انگلیسی مخفف «سلامت اجتماعی و خدمات پزشکی» بوده و به زبان عربی نیز به معنای خورشید است. کارمندان درمانگاه می گویند هدف آوردن نور به زندگی مردم می باشد.

فقر مسلمانان در فیلادلفیا

به گفته وب سایت درمانگاه، تقریبا نیمی از 75 هزار مسلمانان ساکن این منطقه در فقر زندگی می کنند و از هر 4 مسلمان یک نفر فاقد بیمه درمانی است. فیلادلفیا همچنین فقیرترین شهر در آمریکا می باشد که در آن تقریبا 400 هزار نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

هنگامی که خبر راه اندازی درمانگاه منتشر شد برخی از سفیدپوستان آمریکایی از ایجاد  این مرکز ابراز نگرانی کرده و احساسات اسلام ستیزی شان را نشان دادند.

داده های آماری نشان می دهد که محله تماما سفیدپوست فیلادلفیا اکنون و در سال های اخیر بیش از پیش متنوع شده و جمعیت مهاجران اسپانیایی و سیاه پوست در آن روبه افزایش است.

ماز باقی هماهنگ کننده روابط عمومی درمانگاه می گوید: من معتقدم در آغاز این برخوردها فقدان آگاهی، سوءبرداشت و سوءتفاهم میان اعضای جامعه است. شاید ما نتوانسته ایم خودمان را به خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: اما فکر می کنم با گذشت زمان بتوانیم خودمان را بهتر بشناسانیم و همانطور که می دانید ما تنها می خواهیم خدمات خوبی برای جامعه ارائه دهیم و به چنین خدماتی در این قسمت جامعه نیاز است.

گفتنی است این درمانگاه رایگان قرار است با 10 پزشک داوطلب آغاز به فعالیت کند و هر کسی را که قادر به پرداخت هزینه درمانی نبوده یا بیمه درمانی ندارد مورد مداوا قرار دهد.

این درمانگاه خدماتی چون مراقبت های اولیه، خدمات بهداشت روانی و ارتباط با خدمات اجتماعی مانند صندوق های غذا، برنامه های مزایای دولتی، پناهگاه و کمک به ثبت نام برای بیمه ارائه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha