پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از تدوین اطلس جامع موقوفاتی آستان قدس رضوی به منظور یکپارچه‌سازی اطلاعات موقوفات حضرت رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، غلامرضا رحمتی‌زاده تهیه اولین نسخه اطلس جامع موقوفات آستان قدس رضوی را یکی از اقدامات ارزشمند معاونت املاک و اراضی آستان ذکر کرد و گفت: از بارزترین ویژگی‌های این اقدام استفاده از فناوری‌های نوین است که با همت همکاران این معاونت، برای تحقق اهداف کلان صورت گرفته است.

وی افزود: در اطلس جامع موقوفات که قابلیت اتصال بر خط به بانک املاک و اراضی را دارد، اطلاعات مربوط به وضعیت موقوفات آستان قدس رضوی به تفکیک استان‌های کشور در قالب شش گروه املاک و اراضی جمع آوری شده است.

رحمتی‌زاده با اشاره به قالب‌های این اطلس تصریح کرد: موقوفات شش دانگ دارای سند با نقشه و مساحت مشخص، املاک و اراضی موقوفات شش دانگ دارای سند بدون نقشه و مساحت مشخص، املاک و اراضی موقوفات با مالکیت سهمی دارای سند بدون نقشه و مساحت مشخص، املاک و اراضی موقوفه که صرفاً دارای وقف نامه بوده و تاکنون شناسایی نشده و املاک و اراضی که دارای وقف نامه بوده، اما برای تعیین وضعیت نیازمند مراجعه به وقف نامه‌ها و شناسایی مکانی منطبق بر وقف نامه‌هاست از جمله مواردی است که در این اطلس جامع موقوفاتی آورده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha