جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پروژه «قرآن دست نویس» در نمایشگاه کتاب لندن به نمایش گذاشته می شود

حوزه/ نمایشگاه کتاب لندن قرار است پروژه اسلامی بین المللی «القلم» را که در آن قرآن مجید به صورت دست نویس توسط خوشنویسان سرتاسر دنیا نوشته شده را به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از prweb، نمایشگاه کتاب لندن، پروژه اسلامی «القلم» را که از نوع خود در جهان منحصر به فرد می باشد یعنی « بازسازی سنت باستانی نوشتن قرآن کریم با دست» را به نمایش می گذارد.

پروژه القلم، که توسط جامعه مسلمانان انگلیس راه اندازی شده از شرکت کنندگان برای نوشتن آیات قرآن مجید برای گنجاندن در مجموعه نهایی دعوت به عمل آورده است. راه اندازی این پروژه توسط رضوان بیگ خطاط و خوشنویس مسلمان می باشد و برای نخستین بار در سال 2016 آغاز شده، شرکت کنندگان از سرتاسر جهان برای مشارکت در این طرح آمده اند.

محل نمایشگاه های کتاب لندن در مرکز نمایشگاه المپیا، کنزینگتون از 10 تا 12 آوریل، غرفه ای برای به نمایش گذاشتن این اثر متفاوت اختصاص خواهد داد.

امیر سفیر سردبیر و مدیر ماهنامه « نقد و بررسی ادیان» در انگلستان در این باره گفت: ما خرسندیم که توانستیم با رضوان بیگ یک خطاط برجسته و یکی از بزرگترین مجموعه داران هنر اسلامی در انگلستان همکاری داشته باشیم و این پروژه تاریخی را به نمایشگاه کتاب لندن 2018 بیاوریم. پروژه القلم تاکنون به نقاط مختلف جهان رفته و اکنون به لندن رسیده است.

وی افزود: مفهوم کار تقریبا ساده است و تمامی شرکت کنندگان آیات قرآن مجید را با دست می نویسند تا تمامی کتاب قرآن تماما به صورت دست نویس دربیاید. القلم ثابت کرده که یک ابتکار فوق العاده تاثیر گذار است و شرکت کنندگان در این پروژه را صرف نظر از باورهای دینی متحد ساخته است. از این رو در سه روز نمایشگاه از همه دعوت می کنیم در به پایان رساندن این پروژه شرکت کنند.

گفتنی است قرار است در این نمایشگاه کتاب، شناخته شده ترین انتشارات بین المللی کتب اسلامی در بریتانیا مجموعه هایی از کتب اسلامی با موضوعات تاریخی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و غیره را به نمایش بگذارند.

همچنین برای کسانی که با زبان عربی آشنایی ندارند، قرآن مجید به 74 زبان زنده دنیا از جمله زبان بریل ترجمه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha