جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس علم الهدی

‏حوزه/ به دستور مدیر حوزه‌های علمیه، کارگروهی مرکب از معاونان و مدیران ارشد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه جهت انجام ماموریت‌هایی به منظور حمایت از کالا‌های ایرانی تحت اشراف آیت الله اعرافی تشکیل گردید.

عباس علم الهدی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و اقدامات انجام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای تحقق این شعار گفت: با عنایت به نامگذاری سال 1397 با عنوان حمایت از کالا‌های ایرانی، توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)؛ به منظور حمایت و کمک به اجرای فرمان معظم له؛ به دستور مدیر حوزه‌های علمیه، کارگروهی مرکب از معاونان و مدیران ارشد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه جهت انجام ماموریت‌هایی  تحت اشراف آیت الله اعرافی تشکیل گردید.

وی با اشاره به ماموریت های این کارگروه بیان داشت: عینی سازی شعار سال در ستاد عالی، استانی و واحدهای صفی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛ فرهنگ‌سازی، تشویق و ترغیب روحانیون و طلاب معزز جهت استفاده از کالاهای ایرانی؛ فرهنگ‌سازی، تشویق و ترغیب عموم مردم جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و استفاده از کالاهای ایرانی؛ فرهنگ‌سازی در کل فرایند ایجاد زیرساخت، سرمایه‌گذاری، تولید، توزیع و مصرف کالاهای ایرانی به عنوان یک اقدام  لازم و حیاتی در جهت جلوگیری از رکود بهبود وضعیت اقتصاد کشور و رونق کسب و کار و انجام مطالعات و پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید کالاهای ایرانی و نقش آن در خوداتکایی و استقلال اقتصادی کشوراز ماموریت های این کارگروه می باشد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در همین راستا مقرر شد، جلسات‌ کارگروه به صورت هفتگی تشکیل شده و در راستای انجام ماموریت‌های محوله، طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و وظایف هریک از واحدهای ستادی، استانی و شهرستانی را تعیین و پس از تایید مدیر محترم حوزه‌های علمیه ابلاغ و جهت اجرا پیگیری نماید.

علم الهدی خاطرنشان کرد:علاوه بر آن مدیر حوزه‌های علمیه از همه مبلغان، اساتید و طلاب کشور خواسته تا ضمن تحلیل دقیق از اهمیت و ضرورت توجه به شعار سال، میزان تاثیرگزاری آن در خوداتکایی و اداره امور و رفع وابستگی‌های اقتصادی و ... کشور را برای عموم مردم تبیین نموده و خود نیز در این مهم پیش‌قدم و همگام با مردم برای تحقق این شعار راهبردی گام بردارند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه گفت: تولیدکنندگان و صنعت‌گران محترم کشور نیز باید نهایت دقت و رعایت استانداردها را در تولیدات خود داشته باشند تا اقبال عموم مردم به استفاده از کالاهای ایرانی بیشتر شود.

وی یادآورشد: به منظور تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در طی حدود چهار دهه گذشته؛ به ویژه در بخش توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه و نیز خدمات متقابل نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه، در این خصوص نیز طبق دستور مدیرحوزه‌های علمیه کارگروهی برای انجام طراحی، برنامه‌ریزی و پیگیری اجرای باشکوه مراسم چهلمین سال استقرار حکومت و نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران، تشکیل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha