جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم از عدم توجه و استفاده از جوانان در مسئولیت های مختلف کشور از سوی برخی از مسئولان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به روز ارتش گفت: امام علی(ع) در خصوص نیروهای مسلح فرمودند،این نیروها به اذن خداوند دژهای مستحکم برای مردم و زینت حاکمان  هستند و دین را یاری می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس بیان کرد: ایشان همه ساله در این مراسم سخنان بسیار مهمی را بیان می کنند و امسال نیز بر لزوم به کارگیری جوانان در مسئولیت های مختلف تاکید کردند؛ ایشان 42 بار در این سخنرانی روی جوانان تاکید کردند.

وی افزود: استفاده از جوانان از روی تجربه و آموزه های دینی است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، به راستی که خداوند من را بشارت دهنده و هشداردهنده برانگیخت، جوانان با من پیمان بستند و پیران با من به مخالفت برخواستند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) به یکی از یاران خویش فرمودند، جوانان را دریاب زیرا آنها به سوی هر نیکی پرشتاب تر هستند؛ جوانان ثروت های واقعی کشور هستند؛ آنها فرصت های پنهان جامعه ما هستند که کشف و به کار گیری آنها موجب توسعه پیشت رخواهد شد که به خاطر زیرساخت های نامناسب فرصت خوبی برای به کار گیری آنها فراهم نشده است.

امام جمعه قم یادآورشد: جوانان ما در دوران جنگ تحمیلی برای اولین بار در صد ساله اخیر به شکل جانانه از کشور خویش دفاع کردند و داغ یک وجب از خاک ایران را بر دل دشمن گذاشتند.

وی گفت: آمریکا و رژیم های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی در پشت مرزها و پشت سرزمین های اشغالی زمین گر شدند که این ظرفیت جوانان ما را نشان می دهد؛ سوال این است که چرا از جوانان به شکل جدی و گسترده استفاده نمی شود؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: آیا این مساله بخاطر باندبازی و سیاسی بازی است یا اینکه جوانان سریع اللهجه هستند و برخی از مدیران بالادستی این را نمی پسندند و یا بخاطر این است که برخی مدیران ما به فکر آینده نیستند و پیر شده اند؟ این نشاط و فعالیتی که در ذات جوان است دشمن را به فکر انداخته است و برای به فساد کشاندن جوانان همه کاری می کند.

وی گفت: اگر مسئولان میدان کار و تلاش را به شکل جدی و گسترده برای جوانان باز کن، قطعا باید بدانند که تیر دشمن برای به فساد کشاندن جوانان به سنگ خواهد خورد؛ وقتی جوانان مشارکت بیشتری در اداره جامعه داشته باشند حس تعلق خاطر آنها به کشور و انقلاب بیشتر می شود و اعتماد آنها به مسئولان و نظام بیشتر می شود؛ امید است که مسئولان در همه قوا و در همه سطوح به این دستور رهبری عمل کنند و کشور را به یک کارگاه بزرگ مبدل کنند و جلوی فتن دشمنان را بگیرند.

خطیب جمعه قم با اشاره به نوسان نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: نوسان نرخ ارز در فواصل و مقاطع مختلف منطقی است ولی نوسان این نرخ ساعت به ساعت منطقی و معقول نیست و دستی در کار است و عده ای فرصت طلب از این طریق سرمایه های راکد خود را در خرید ارز به جریان می اندازند و در یک آشوب اقتصادی به چند برابر قیمت می فروشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: مسئولان باید با قدرت با این مفسدان برخورد کنند و ارز را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند و اگر سیاستی را اتخاذ کرد با قدرت آن را اعمال کنند؛ اگر دولت می بیند که مسئولان این عرصه ناکارآمد هستند را باید برکنار کنند.

وی با اشاره به پیروزی سوریه در غوطه شرقی بیان کرد: دولت متجاوز آمریکا برای جلوگیری از این پیروزی در عرصه های مختلف توطئه کرد و رژیم صهیونیستی د راین زمینه حملاتی انجام داد تا سوریه نتواند غوطه شرقی را در اختیار داشته باشد ولی سوریه در دام آنها نیافتاد و پس از سالها این منطقه را نیز از چنگ دشمنان بیرون آورد و با اتحاد و هماهنگی همه دولت ها و ملت های اسلامی، مسبب فتنه در منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را ریشه کن خواهیم کرد.

امروز بیش از هر زمان نیازمند وحدت و همدلی هستیم

امام جمعه قم گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند وحدت و همدلی هستیم؛ رمز پیروزی ما در همه دوران ها، تنها وحدت بوده است؛ محور این وحدت نیز شخص ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای است که امروز با اتکا به وعده های الهی و نصرت ویاری مردم، در مقابل همه زورگویان و مستکبران عالم ایستاده است.

وی افزود: هر کسی امروز با سخن و کار و نوشته خود این انسجام شکل گرفته حول محور رهبری را خدشه دار کند مورد خشم خداوند قرار خواهد گرفت و ملت ما نیز در مقابل این دشمنان و منافقان و ورشکستگان سیاسی به شکل قاطعانه خواهد ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به تشکیل هشتمین دوره  مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که از یادگاران امام (ره) و رهبری است، برای فعالیت های این مجمع آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اظهارکرد: حضرت امام کاظم(ع) با دستگاه هارون الرشید به شدت موضع گرفتند و با اینکه کاظم غیظ بودند، ولی در مقابل دستگاه ظالم سکوت نکردند.

وی افزود: این امام همام فرمودند، هر کسی بقای ستمکاران را دوست داشته باشد با آنها همراه خواهد بود؛ مردم در این روز به سوگواری پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ثابت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: امام سجاد(ع) به دشمن ناصبی اهل بیت یعنی ابن زیاد فرمودند،‌شهادت در راه خدا عادت ما است و کرامت شهادت از ناحیه خدا بر ایشان نازل شده است.

وی گفت: ملت ما نیز با شهادت همراه است فرهنگ و روح شهادت و ایثار در این کشور نهادینه شده است ؛از جمله شهدای گرانقدر مدافع حرم و به خصوص شهدای اخیر مدافع حرم و به ویژه شهید لطفی نیاسر است که  پدر ایشان در مراسم ایشان با لباس نو آمد تا به همه اعلام کند که شهادت افتخار ما است.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز مبعث نبی مکرم اسلام گفت: بی عدالتی و خرافات و کفر و ستم و ستم در دنیا به خصوص جزیره العرب فراگیر بود و پیامبر(ص) نیز مبعوث شدند که این زنجیرها را از پای بشر بردارند؛ افضل زیارات در شب مبعث زیارت حضرت امام علی(ع) است و روزه روز مبعث از چهار روزی است که بر همه روزه ها فضیلت دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha