دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پژوهشگر

حوزه/ تا کنون در کشور ۴ هزار ۳۲۳پژوهشگر شناسایی شدند که ۸۵۰ نفر از آن پژوهشگر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام میرزایی در ششمین اجلاسیه معاونان پژوهشی استانها که در قم برگزار شد،‌ با بیان اینکه اداره امور پژوهشگرن درقم مشغول جمع آوری اطلاعات و شناسایی و حمایت از پژوهشگران است گفت: در همین رابطه  تا کنون در کشور 4 هزار 323پژوهشگر شناسایی شدند  که 850 نفر از آن پژوهشگر فعال هستند.

کارشناس امور پژوهشگران و استعدادی های برتر درقم افزود: پژوهشگر فعال کسی است اثر تولید کند و در مرکز علمی و موسسه علمی به تأیید و ثبت رسیده باشد و یامقاله ای و کتابی به چاپ رسانیده باشد و از سوی ارگانی مجوز اخذ گرفته باشد. به  همین دلیل به هر اثری، پژوهش و فرد را پژوهشگر نمی گویند.
وی با بیان اینکه از حدود 5 سال گذشته سعی شده سامانه ای طراحی شود تا مقالات پژوهشی و نام پژوهشگران ثبت شود گفت: اما این کار تا کنون صورت نگرفته است و همین قضیه مشکلاتی را برای ثبت پژوهش های موفق ایجاد کرده است.
 حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: رسالت دوم این اداره، ارزیابی پژوهشگران و آثار علمی آنها است. الان آیین نامه ای برای رتبه بندی درنظرگرفته شده است و براساس رتبه بندی به پژوهشگران، خدمات داده خواهد شد.
وی عنوان کرد: کاردیگر این اداره، حمایت مالی و مادی دربحث مدارج علمی و مدارک علمی پژوهشگران است.کسانی که قصد گرفتن سطح 3 را دارند لازم است دو کتاب و برای سطح 4، سه کتاب بنویسند تا بتوانند مدارج علمی خود را اخذ کنند.
کارشناس امور پژوهشگران و استعدادهای برترقم گفت: تشخیص اینکه کتاب علمی یا پژوهشی است، مربوط به گروهی ارزیاب در اداره پژوهش و در مرحله دوم به عهده شورای مدراج علمی است.
حجت الاسلام میرزایی عنوان کرد: معرفی به مراکز علمی برای ثبت فردبه عنوان محقق و پژوهشگر از نظر حقوقی تنها به عهده اداره امور پژهشگران حوزه است و این مسئله ای که باید پژوهشگران به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه این اداره اطلاعات درستی از طلبه پژوهشگر استانی ندارد، عنوان کرد: برای شناسایی پژوهشگران موفق در شهرستانها، لازم است مدیریت استانی به کمک اداره پژوهشگران بیاید و اطلاعات افراد پژوهشگراستانی را جمع آوری وبه این اداره انتقال دهند.
حجت الاسلام میرزایی گفت: یکی دیگر از برنامه های این اداره در رابطه با استعدادهای برتر است. این مسئله ازسال 93 در معاونت پژوهشگران کلید و راه اندازی شده است.
کارشناس امور پژوهشگران و استعدادهای برترقم افزود: دراین رابطه هم مراکز استانی می توانند به کمک اداره پژوهشگر بیایند و شناسایی کنند و البته تا کنون در این سه سال 85 پژوهشگر برتر دراستانها شناسایی شدند.
40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha