جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که درباره هیچ یک از ائمه(ع) به اندازه میلاد امام زمان(عج)، روایات وارد نشده، گفت: دشمنان اسلام به خصوص تکفیری ها در سال های اخیر با استفاده از تبلیغات در شبکه های ماهواره ای، نسبت به تخریب شخصیت امام زمان(عج) تلاش می کنند و می گویند که هنوز متولد نشده است!!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی در نشست علمی، پژوهشی و معارفی پیرامون امام زمان(عج)، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با بیان اینکه روایات ولادت امام عصر(عج) متواتر معنوی است یا لااقل مستفیضه است که نیازی به بررسی سندی ندارد، گفت: بعضی از  معاصران مانند مرحوم آیت الله العظمی خوئی معتقد به چنین مبنایی است که در صورت استفاضه روایات، نیازی به بررسی سندی نمی باشد، هرچند بعضی اوقات، گاهی نیز به بررسی سندی این روایات می پردازیم.

استاد حوزه علمیه قم به سندهای موجود پیرامون تولد حضرت مهدی(عج) اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع از مواردی است که امروزه در شبکه های مربوط به تکفیری‌ها و وهابیت به آن دامن زده و در آن تشکیک کرده و شبهه ایجاد می کنند.

وی افزود: آنها تاکید می کنند که امام زمان(عج) به دنیا نیامده و چه بسا می خواهند بگویند که ایشان را قبول داریم، ولی هنوز متولد نشده است.

استاد حوزه علمیه قم در این باره گفت: افرادی مثل ابن تیمیه و کسانی که بعد از او آمده اند و بعضی از معاصران به مبارزه با خطّ اهل بیت(ع) پرداخته اند و سعی در تشکیک و القاء شبهات در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: البته این گونه نیست که همه اهل سنت منکر ولادت امام زمان(عج) باشند، بلکه بزرگانی از آنان به تولد آن حضرت اعتراف کرده اند و عبارات آن‌ها موجود است، هرچند ما برای استدلال و اثبات وجود ولادت امام زمان(عج)  نیازی به اقوال آن‌ها نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی اظهار کرد: ادله و روایات بسیاری در حد استفاضه و تواتر برای اثبات ولادت امام زمان(عج) وارد شده است که این اعتقاد را یقینی می سازد و حتی ما را از بررسی سندی روایات، بی نیاز می سازد؛ بنابراین تشکیک در سند چنین روایاتی در واقع تلاش فرد عاجزی است که دستش از همه جا کوتاه شده است.

وی به جریان ولادت امام زمان (عج) از زبان عمه ایشان اشاره کرد و افزود: جریان ولادت امام زمان(عج) به نقل از حضرت حکیمه(س) از راه های مختلف بیان شده است و این تعدد نقل یا به جهت بیان حضرت حکیمه(س) به قسمت هایی از جریان ولادت در پاسخ افراد مختلف بوده است که برای بعضی به تفصیل بیان و برای عده ای به اصل جریان، اکتفاء کرده است و یا این که ناقلین جریان، قسمت هایی از ولادت را نقل کرده‌اند.

سخنران این نشست اضافه کرد: به هرحال در این چند نقل، اصل جریان وجود دارد و اختلاف در تفصیلات است که ضرری به جریان ولادت وارد نمی سازد.

وی در ادامه به منابع متواتر در بین اهل سنت و تشیّع اشاره و خاطرنشان کرد: از نظر گروه مخالف تشیع هر که اعتقاد به افضلیت علی (ع) و رجعت دارد، غالی و رافضی می باشد در صورتی که این افراد اهل حدیث فقط به خاطر  شیعه و پیرو اهل بیت(ع) بودن به آنها غالی می گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین طبسی با بیان اینکه درباره هیچ یک از ائمه(ع) به اندازه میلاد امام زمان(عج)، روایات وارد نشده، افزود: دشمنان اسلام به خصوص تکفیری ها در سال های اخیر با استفاده از تبلیغات در شبکه های ماهواره ای نسبت به تخریب شخصیت امام زمان(عج) تلاش می کنند و می گویند که هنوز متولد نشده است!!

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha