پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طبق نظرسنجی، طرح گسترش چندفرهنگی در انگلستان با شکست مواجه شده

حوزه/ یک نظرسنجی اخیر توسط گروه ضدفاشیست «امید نفرت نیست» نشان داد که از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر، ۴۳% مردم بر این باور هستند که پروژه گسترش چندفرهنگی در انگلیس با شکست مواجه شده و مردم و اجتماعات جدا از هم و بدون داشتن روابط زندگی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، به عقیده اقلیت های قابل توجه در انگلستان، طرح گسترش چند فرهنگی در بریتانیا با شکست مواجه شده و اجتماعات فرهنگی و دینی در این کشور هم اکنون به صورت جداگانه زندگی می کنند.

یک نظرسنجی یوگو از 5 هزار و 200 نفر که فردا منتشر می شود و توسط گروه ضدفاشسیت «امید نفرت نیست» انجام گرفته به این نتیجه رسید که 43% مردم انگلستان  بر این باور هستند که روابط پیش بینی شده میان اجتماعات و گروه های مختلف در این کشور  در چند سال آینده از بین خواهد رفت و تنها 14% به افزایش زندگی چندفرهنگی در این کشور امیدوار هستند. در این میان بیش از دو سوم رای دهندگان محافظه کار نیز بر این باور بودند که چند فرهنگی در انگلستان بی نتیجه بوده است.

نیک لولز مدیر اجرایی این پروژه گفت: به وضوح کارهای زیادی هست که باید انجام دهیم. حقیقت این است که سیاست چندفرهنگی در انگلستان یک موفقیت نابرابر بوده است و در برخی نقاط انگلستان نسبت به نقاط دیگر انسجام بیشتری به چشم می خورد.

در این میان درصد بالایی از نظردهندگان نسبت به مسئله مهاجرت ابراز نگرانی کرده اند. اکثریت بالای  81 درصدی نیز گفته اند که در اجتماعات خودشان احساس خرسندی می کنند و تقریبا یک سوم مردم نیز گفته اند که یک یا برخی از اعضای خانواده آن ها در ارتباط با فردی از قومیت های متفاوت می باشد.

برطبق این نظرسنجی 59% بر این باور هستند که داشتن تنوع فرهنگی و پیشینه های مذهبی مختلف بخشی از فرهنگ بریتانیایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha