پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوی محجبه آفریقایی تبار در انتخابات کنگره آمریکا کاندید می شود

حوزه/ یک بانوی مسلمان آفریقایی_ آمریکایی قصد دارد به نمایندگی از قشر فقیر و خانواده های کارگر در انتخابات کنگره حوزه ماساچوست شرکت کند. وی می گوید سیستم کنونی جامعه آمریکا به نفع مردم عادی طراحی نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاریحوزه ،  به نقل از aboutislam، یک بانوی مسلمان آفریقایی_ آمریکایی قصد دارد به نمایندگی از خانواده های کارگر و مستضعف در جامعه خود در غرب ماساچوست در انتخابات کنگره آمریکا شرکت کند.

طاهره عمادالودود در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: وضعیت کنونی به نفع مردم عادی نیست و این سیستم فعلی تنها برای خدمت به برجستگان جامعه طراحی شده است.

این گفته های بانوی محجبه مسلمان تاثیر زیادی بر روی مردم گذاشته است. آن ها که تلاش های بی وقفه و بی فایده ای برای تغییر وضعیت و زیرساخت های جامعه تهیدست کرده اند و راه حل های متعددی برای حفظ جوانان ارائه داده اند.

این زن مسلمان قصد دارد در اولین انتخابات منطقه ای کنگره در ماساچوست کاندید شده و ریچارد نیل نماینده کنونی کنگره رقیب وی می باشد. هر دو نامزد در 4 دسامبر 2018 با هم روبرو می شوند. در واقع کارشناسان بر این باور هستند که دموکرات ها شانس بیشتری نسبت به جمهوری خواهان در انتخابات امسال دارند.

وی گفت: احتمال پیروزی یک کاندیدای دموکرات او را به شرکت در انتخابات و پیروزی بر رقیبش تشویق کرده و معتقد است سیاستمداران حرفه ای نباید تنها شانس برنده شدن در انتخابات باشند و نمایندگان جامعه مردم نیز باید شانسی برای رقابت به دست بیاورند.

لازم به ذکر است در سال 2007 کیث الیسون از مینه سوتا نخستین عضو مسلمان کنگره آمریکا شد. وی همراه با آندره کارسون مسلمان دیگر اهل ایالت ایندیانا که پس از انتخابات 11 مارس 2008 به وی پیوست، هم اکنون  نمایندگان مسلمان در کنگره آمریکا محسوب می شوند.

طبق گزارش انجمن پیو در سال 2010، مسلمانان تنها 0.4% کنگره را که قوه مقننه دولت فدرال ایالات متحده آمریکا می باشد را تشکیل می دهند. این نهاد متشکل از دو بخش سنا و مجلس نمایندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha