جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 برگزاری مراسم «حجاب بگذارید» در دانشگاه آیوا و استقبال غیرمسلمانان

حوزه/ دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه آیوا با برگزاری «روز حجاب» از هم کلاسی های غیرمسلمان شان دعوت کردند که برای یک روز هم که شده حجاب را تجربه کرده تا مسلمانان را بهتر و بیشتر درک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه آیوا در این ایالت آمریکا از همکلاسی هایشان برای شرکت در «روز حجاب» دعوت به عمل آوردند تا سوءبرداشت ها درباره حجاب زنان مسلمان و لباس اسلامی را برطرف کنند.

سلما حیدر دبیر انجمن در این باره گفت: من فکر می کنم بر آن ها خوب است که هر از چند وقتی جا پای دیگران گذاشته و به جای قضاوت کردن درباره آن ها سعی کنند آن ها را درک کنند.

حیدر با تاکید بر اینکه حجاب یک انتخاب برای بسیاری زنان مسلمانی است که می خواهند محجوب باشند گفت: من یک مسلمان هستم و خواهرم که دختر مسلمان است حجاب سر می کند. این کاملا بستگی به خود انسان دارد.

در این مراسم که با عنوان «حجاب بگذارید» برگزار شد، از دانشجویان دیگر ادیان و اعتقادات خواسته شد که برای یک روز مانند زنان مسلمان محجبه شوند.

دبرا بیورز یک دانشجوی سال اول دانشگاه آیوا، دانشجوی غیرمسلمانی است که در مراسم حجاب برای یک روز شرکت کرد. وی در این باره گفت: همیشه تصور می کردم که حجاب یک نوع اجبار برای افراد است و سرکوب زنان مسلمان محسوب می شود. دیدگاه جدید و خوبی بود که آن ها به این طرز فکر نه می گفتند و آن را مثبت و بخشی از وجود و فرهنگ شان می دانستند.

این گردهمایی در حالی برگزار می شد که اخیرا گزارش های متعددی در آمریکا مبنی بر حمله نژادپرستانه علیه زنان مسلمان به ویژه زنان محجبه به راه افتاده است.

گفتنی است یک گزارش اخیر منتشر شده در نوامبر سال گذشته توسط گروه برجسته و شناخته شده حقوق مدنی مسلمانان آمریکا نشان داد که در سال 2016 جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در ایالات متحده به شدت افزایش یافته و روند افزایش آن مانند سال 2015 بوده است. به علاوه جرایم نفرت محور علیه مسلمانان از 180 حادثه در سال 2015 به 260 مورد در سال 2016 رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha