جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد- مدیر حوزه علمیه سمنان

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: همکاری و ارتباط بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در برگزاری نماز جماعت مدارس قابل‌تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد، امروز در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی دفتر مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان اظهار داشت: سرمایه انسانی یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مؤلفه برای رسیدن به رشد، تعالی و پیشرفت است که در اختیار یک جامعه قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه همکاری و ارتباط بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در برگزاری نماز جماعت مدارس قابل‌تقدیر است، تصریح کرد: نیروی جوان در سرمایه انسانی به‌عنوان آینده‌ساز تأثیرگذارترین بخش جامعه است.

وی با بیان اینکه آینده روشن هر کشور درگرو ترسیم دقیق نظام آموزش‌وپرورش است، افزود: برنامه‌های آموزشی و پرورشی تعلیم و تربیت، ترسیم‌گر آینده کشور است و تحصیل، تهذیب و ورزش محور کار معلمان در تربیت دانش آموزان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با اشاره به اینکه گفت‌وگو و تعامل از موضوعات مهمی است که باید در مدارس و آموزش‌وپرورش به آن پرداخته شود که این امر نویدبخش آینده‌ای بهتر برای کشور است، خاطرنشان کرد: نقش معلمی و آموزش‌وپرورش، فرهنگ‌سازی و توجه دادن مردم در به کاربرد شیوه‌ها و اعمال رفتارهای خاص در مواجهه با موضوعات خاص است.

وی با بیان اینکه نگاه خاصی که به شأن و کرامت معلم در جامعه وجود دارد، برخاسته از نقش معلم در جامعه است، گفت: معلمان با تلاش و کوشش در عرصه دانایی مسیر و حرکت آینده را مشخص می‌کنند.

اختصاص 30 دقیقه از ساعت آموزشی مدارس به نماز جماعت

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه راهبرد آموزش‌وپرورش در سال 97، تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی و گسترش امید و نشاط در مدارس است، اظهار داشت: «اخلاق، معنویت» و «مهارت، خلاقیت» چهار کلیدواژه و راهبرد مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال 97 است و اختصاص 30 دقیقه از ساعت آموزشی مدارس به نماز جماعت از اقدامات ارزنده وزارت آموزش‌وپرورش است.

محمد دستورانی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در همه برنامه‌های آموزش‌وپرورش، حرکت در مسیر شعار سال حمایت از کالای ایرانی است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی این مقوله باید در جامعه دانش آموزان و فرهنگیان اتفاق بیافتد و خود ما باید برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها در راستای عملیاتی نمودن شعار سال حمایت از کالای ایرانی «اعتقاد»، «باور» و «تعصب» داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید شعاع اندیشه، تفکر و نگرش خودمان را نسبت به شرایط تغییر دهیم و امروز دشمنان مرزهای فکری و ذهنی جوانان ما را هدف قرار داده‌اند که البته در این راه قطعاً شکست خواهند خورد، افزود: خانواده مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم است و دشمن با برنامه‌ریزی‌های دقیق سعی در تزلزل در ابعاد مختلف زندگی خانواده‌ها دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه ما اعتقاد دادیم دامن پدر و مادر، خانه و خانواده نخستین مدرسه تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: بنابراین برای تحقق اخلاق و معنویت در جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی باید تلاش کنیم مجموعه برنامه‌های آموزشی و پرورشی ما به این سمت‌وسو حرکت کند.

وی با بیان اینکه خدامحوری، خودسازی، خانواده محوری، اخلاق‌مداری، قرآن گرایی و انتظار محوری کلیدهای تربیت مهدوی دانش آموزان در جامعه اسلامی است، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نظام معیار، اسلام ناب محمدی (ص) و هدف تعلیم و تربیت رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.

دستورانی بیان کرد: بر اساس بیانیه مأموریت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در تربیت مهدوی دانش آموزان مشارکت خانواده‌ها، نهادهای دولتی، غیردولتی، دینی و مذهبی و به‌ویژه حوزه‌های علمیه اضلاع تکمیل‌کننده آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان اینکه در برنامه درسی ملی آموزش‌وپرورش اولین و مهم‌ترین ساحت از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که نقش زیرساخت سایر ساحت‌ها برای تحقق تربیت مهدوی دانش آموزان را دارد، افزود: تربیت سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، زیبایی‌شناختی و هنری، اقتصادی و علمی و فناوری پنج ساحت دیگر تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: دغدغه، برنامه، اراده، امید و صبر در فرآیند تربیت مهدوی دانش آموزان موجب می‌شود که دانش آموزان آزادانه، آگاهانه، شجاعانه و فداکارانه برای تکوین و تعالی اخلاقی خود برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه تلاش کنند و زمینه‌ساز استقرار حکومت عدل جهانی امام مهدی (عج) باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha