جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ جلسه هم اندیشی مدیران مراکز پیوسته المصطفی با آیت الله اعرافی، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران و مسئولان مدارس پیوسته جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس پیوسته المصطفی(ص) که در سالن اجتماعات سازمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد، تصریح کرد: لازم است تا شورای مدیران مدارس پیوسته به صورت ماهانه و هر بار، با محوریت فعالیت یکی از معاونت های جامعه المصطفی تشکیل شود.

وی با بیان این که شورای مدیران مدارس پیوسته، خلاء حضور مدیران در شوراهای تخصصی را برطرف خواهد نمود، اذعان داشت: این شورا باید ضمن پالایش و بازسازی مصوبات جلسات پیشین، طرح های پیشنهادی جدیدی ارائه دهد.

آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر بازنگری در آئین نامه های آموزشی و غیر آموزشی ناظر به شرایط بانوان، تصریح کرد: اگر مجموعه پیوسته­ایی بتواند شرایطی همچون، قلمرو دوره های کوتاه مدت با مشورت و همکاری موسسه الحکمه، ارائه آموزش های مجازی با استفاده از ظرفیت های دانشگاه مجازی، حوزه پژوهش و تاسیس گروه های پژوهشی با همکاری معاونت پژوهش، آموزش زبان با همکاری موسسه آموزش زبان و فرهنگ شناسی و ...  را برجسته نماید، حمایت بیشتری خواهد داشت.

رئیس جامعه المصطفی بر اهمیت حوزه بانوان در تبیین معارف دینی تأکید نمود و خاطرنشان کرد: نیاز است تا با اشراف جامعه المصطفی، طرح جامع اندیشه اسلامی و طرح ولایت در مدارس پیوسته عملیاتی گردد.

وی خدمات و حمایت های قانونی و اداری از مدارس پیوسته را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: پشتیبانی های اداری و سازمانی از مدارس پیوسته، مولفه ای است که می توان کارهای بزرگی را قدم زد.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تأکید بر توسعه رتبه بندی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در واحد های پیوسته، اذعان داشت: تقویت زبان عربی در میان طلاب و دانش پژوهان علوم دینی امر مهمی است که باید جدی گرفته شود؛ برآنیم تا برنامه تدریس یک واحد درسی به صورت عربی در حوزه عملیاتی شود.

آیت الله اعرافی در پایان با ابراز امیدواری از پیمایش گام های بزرگ در عرصه های بین المللی، خاطرنشان کرد: باید ضمن ارتقاء سطوح مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی مدارس پیوسته، بحث نخبگان و استعدادهای برتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ در این حوزه کارهای بسیار عمیق تری می توان انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha