چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شاعری از ارومیه

حوزه/شاعر آیینی از ارومیه در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش بین المللی بینات در تعریف شعر قرآنی عنوان کرد: شعری که محتوای آن برگرفته از مضامین الهی و قرآنی باشد شعر قرآنی است.

احد افخمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به پیشرفت شعر قرآنی  در ادبیات فارسی آینده گفت: در حال حاضر و عصر کنونی با  تشکیل انجمن های شعر در شهرهای مختلف و شکل گیری تشکل های شعر آئینی بی شک در این حوزه رو به پیشرفت هستیم.

افخمی نیا با تاکید به بهره بردن شاعران از مضامین قرآنی و ظرفیت های فراوان مشترک در ادبیات و آیات الهی افزود: پشتوانه مهم ما قرآن کریم و اسلام است. متاسفانه تا به امروز به اندازه کافی از ظرفیت های آئینی استفاده نکرده ایم در حالی که با الهام گرفتن از قرآن و ظرفیت های موجود در دین اسلام میتوانیم به سرعت روندی رو به رشد داشته باشیم.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک اشعارش با قرآن کریم عنوان کرد: از آنجا که بنده قاری قرآن کریم هستم در بسیاری از اشعارم از مضامین قرآنی استفاده کرده ام که بیشتر این مضامین قرآنی با توجه به خطاب خداوند در کتاب آسمانی در راستای مبارزه و مقابله با ظلم و ستم است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha