پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعمیق معرفت و بینش دینی نسبت به حضرات معصومین(ع) در جشن های ویژه شعبانیه، حتماً مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که اعیاد و مناسبت های شعبانیه بهترین فرصت برای تبیین شاخصه های جشن و شادی از نگاه آموزه های اسلامی و شیعی است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در وصف ایام شعبانیه فرمودند، شعبان ماه من است و لذا در کنار مباحث مربوط به جشن های اهل بیت(ع) در این ماه باید بکوشیم که از معارف و آموزه های نبوی نیز نکات خوب و ارزنده ای استخراج کرده و به نسل جوان بگوییم.

وی افزود: یکی از بهترین امور در این ایام این است که بکوشیم سطح بینش و معرفت جامعه را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهیم که بی شک این معرفت افزایی عاملی خواهد بود که ما بهتر و بیشتر در مسیر بندگی خدا حرکت کرده و سعادتمند شویم.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) همچنین با بیان این که تعظیم ایام الله، یکی از وظایف همه ما به خصوص در مناسبت های شاد و مذهبی است، گفت: از این منظر می بایست از فرصت ماه شعبان برای خودسازی، الگوگیری از بزرگان دینی و آشنایی با جلوه های مهم انسانی و اخلاقی حضرات معصومین (ع) به خوبی استفاده کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha