جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای علمای شیعه افغانستان

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از همه‌ی مردم مسلمان افغانستان می‎خواهیم تا امنیت همه جانبه‎ی مردم تأمین نگردیده، جهت گرفتن تذکره و ثبت نام برای رأی دادن در انتخابات شرکت نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی شهر کابل که در آن حدود 200 نفر شهید و زخمی شدند را تسلیت گفت.

این شورا ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا و مجروحین، برای شهدا علو درجات و برای مجروحین این حادثه و حوادث مشابه از جمله حادثه ولایت بادغیس، بغلان، غور و ننگرهار شفای عاجل مسئلت کرد.

این نهاد دینی افغانستان ادامه داد: به استحضار ملت سرافراز افغانستان می‌رساند که متأسفانه دولت وحدت ملی در تأمین امنیت مردم، بخصوص در واقعه اخیر ناکام و ناموفق بوده و به دلیل ناتوانی یا خدای ناخواسته سهل انگاری مسئولین امنیتی، هر روز شاهد به خون غلتیدن مردم مظلوم و بی دفاع خود مان هستیم.

در این بیانیه آمده است: از همه‌ی مردم مسلمان افغانستان بویژه آنهایی‌که طلایه‎دار و حامی مردم‌سالاری دینی در این کشور بوده و هستند می‎خواهیم که: با توجه به ناامنی‌های فزاینده در کشور، تا امنیت اطمینان بخش همه جانبه‎ی مردم تأمین نگردیده، جهت گرفتن تذکره و ثبت نام برای رأی دادن در انتخابات شرکت نکنند. چون حفظ جان مردم مهم‌تر از هر مسأله دیگر است.

این شورا در پایان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیز باید در جهت تأمین امنیت مردم توجه جدی را مبذول نموده و همچون گذشته در حفظ جان و امنیت مردم کوتاهی ننماید تا بنیان‌های مردم‌سالاری دینی آسیب نبیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha