پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فیلم مستند نخستین زن محجبه قانونگذار در آمریکا ساخته شد

حوزه/ فیلم مستند زندگی ایلهان عمر، نخستین زن مسلمان محجبه ای که در محله سومالیایی تبارها در ایالت مینه سوتای آمریکا به عنوان نماینده مجلس این کشور انتخاب شد، هم زمان با کمپین انتخاباتی وی ساخته شده و قرار است به زودی در فستیوالی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، به زودی فیلم مستندی درباره زندگی نخستین زن مسلمان محجبه ای که در آمریکا به عنوان یک قانونگذار انتخاب شد به نمایش گذاشته می شود. ایلهان عمر نخستین قانونگذار مسلمان محجبه و سومالیایی تبار  آمریکایی  در ایالت مینه سوتای آمریکا می باشد و مستندی که از روی زندگی وی ساخته شده با عنوان «زمانی برای ایلهان» توسط نورا شاپیرو کارگردانی شده و به زودی در جشنواره فیلم تریبکا روی پرده می رود.

این فیلم کمپین انتخاباتی عمر را در سال 2016 که امیدوار است بتواند به عنوان نماینده مردم شهرش در مینیاپولیس انتخاب شود دنبال می کند. مستند به صورت خلاصه این گونه توضیح داده شده است: داستان زندگی ایلهان عمر روایت متفاوتی از تصویر فراگیر زندگی زنان مسلمان سیاستمدار و پناهنده را در آمریکا و همچنین وضعیت زنان در این کشور را به تصویر در آورده و نگرش منفی و تبعیض آمیز علیه آنان را نشان داده است.

این فیلم نشان می دهد که در ایالات متحده چه سدهایی پیش روی سیاستمداران به ویژه زنان قرار دارد.

گفتنی است ایلهان عمر نخستین قانونگذار سومالیایی آمریکایی تبار است که نوامبر سال 2016 به نمایندگی شهر مینیاپولیس منتخب شد. این زن 33 ساله محجبه در سومالی به دنیا آمده و پس از جنگ داخلی در این کشور به آمریکا پناهنده شده است. وی چهار سال را در اردوگاه پناهندگان کنیا سپری کرده تا اینکه به این شهر مهاجرت کرده و نزدیک به دو دهه در آنجا به زندگی گذرانده و در حال حاضر مدیر برنامه های سیاسی در موسسه سازماندهی امور زنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha