جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، آیت الله قاضی نورالله شوشتری را مصداق شهید راه حق و فضیلت دانست و گفت: شاید قاضی سید نورالله شوشتری ۴۰۰ سال در غربت قرار گرفت، اما اراده خداوند بر شناخته شدن ایشان، بیان خدمات، احیاء دوباره آثار و الگو قرار گرفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: اراده خداوند در آن است که هر انسانی که در ذات باری‌تعالی ذوب شود و اعمالش را توأم با اخلاص قرار دهد و خود را حقیر و ناچیز بشمارد به همان اندازه از سوی خداوند بزرگی و مرتبت پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: تجلی اراده پروردگار در علمایی است که عمرشان را برای طاعت و بندگی و مبارزه در راه خدا صرف کرده باشند و قاضی سید نورالله شوشتری یکی از مصادیق چنین علمایی است که پس از ۴۰۰ سال آرام آرام بزرگداشت وی در سرزمین‌های اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: شاید قاضی سید نورالله شوشتری ۴۰۰ سال در غربت قرار گرفت، اما اراده خداوند بر شناخته شدن ایشان، بیان خدمات، احیاء دوباره آثار و الگو قرار گرفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور به مظلومیت قاضی نورالله شوشتری اشاره کرد و ادامه داد: خداوند، بارگاه وی را مصداق «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» قرار داد و امروزه مردم هند، وی را به عنوان ولی خدا و مرقدش را محل استجابت دعا می‌شمارند.

وی بازخوانی اهداف، تألیفات و شخصیت قاضی نورالله شوشتری را بسیار ضروری دانست و گفت: قاضی نورالله شوشتری مصداق شهید راه حق و فضیلت است که تا ابد زنده خواهند ماند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در رابطه با تألیفات شهید ثالث عنوان داشت: وی بیش از ۱۴۰ اثر در زمینه‌های مختلف تألیف کرد که افزون بر نشان از احاطه آن بزرگوار در علوم مختلف، می‌توانند در دسترس علوم قرار گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha