جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیمی ترکمان و اسقف اعظم یونان

حوزه/ عالیجناب ایروتیموس دوم در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این گفت‌وگوها نقش مهمی در تعاملات یونان و ایران دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به یونان، پیش از ظهر امروز (5 اردیبهشت‌ماه) با عالیجناب ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان دیدار و در خصوص همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و تقویت گفت‌وگوهای بین ادیان، گفت‌وگو کرد.

عالیجناب ایروتیموس دوم با تأکید بر ضرورت پیشبرد گفت‌وگوی بین تمامی ادیان، آمادگی کلیسای ارتدوکس یونان جهت کمک به پیشبرد این مهم را اعلام کرد.

اسقف اعظم یونان نیز، خواستار تقویت ارتباطات بین ادیان الهی و اجرای طرح‌های همکاری مشترک برای پیشرفت امور و برقراری صلح عادلانه در جهان شد.

وی همچنین، برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ادامه این دور از گفت‌وگوها در تهران می‌تواند نقش بسزایی در تعاملات دو کشور داشته باشد.

ایروتیموس دوم ابراز امیدواری کرد برای حل معضلات کنونی جهان بتوانیم به نقطه مشترکی برسیم که این اتفاق مشترک، همان ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌هاست.

در ادامه این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر نقش گفت‌وگوهاي ديني و رهبران دینی براي حل مشکلات جهان و ترویج ارزش‌های الهی تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت‌وگو را بهترین وسیله برای ارتباط طرفین عنوان کرد و گفت: گفت‌‌وگو نگرش‌های پیروان ادیان را توسعه می‌دهد و تنها راه مستقیم رسیدن به درک متقابل اعتقادی و دینی ادیان از یکدیگر است.

وی همچنین، ابراز اميدواري كرد،  برگزاري دور هفتم اين گفت‌وگوها به همدلی رهبران و پیروان ادیان نسبت به ادیان و مقدسات طرف‌هاي گفت‌وگو از همديگر منجر شود.

بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌ترکمان در ادامه برنامه دیدار رسمی با وزیر فرهنگ و امور دینی و وزیر آموزش و امور مذهبی این کشور و عالیجناب ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان از مجموعه کلیسای اسقف اعظم، بازدید کرد.

هفتمین دور گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس طی روزهای 6، 7 و 8 اردیبهشت‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با ارايه مقاله توسط شرکت‌کنندگان هیأت ایرانی و یونانی با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر ولس برگزار می‌شود.

در این دور از گفت‌وگوها، اساتید و علمای دانشگاه‌ها و حوزه و کارشناسان فرهنگی حضور خواهند داشت. تاریخ و نزدیکی مستمر روابط اسلام و مسحیت ارتدوکس، چشمانداز گفتوگوها، تحقیقات متون مقدس از موضوعات مورد بررسی در این دور از گفت‌وگوها است.

همچنین، در راستای توسعه روابط فرهنگی و اجرایی شدن تفاهمات فرهنگی بین دو کشور، نمایشگاه خوشنویسی دوران ایران و اسلام با حضور ابراهیمی‌ترکمان برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha