چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله بهشتی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار معرفی هرچه بیشتر آثار گران‌سنگ علامه شوشتری شد و گفت: لازم است مسئولان حوزوی در این رابطه اقدامات جدی انجام دهند تا مظلومیت علامه بیش از این ادامه پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله احمد بهشتی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در دومین روز از همایش گرامیداشت علامه قاضی نورالله شوشتری، در اهواز با بیان اینکه شهید بزرگوار مظلومانه زندگی و به شهادت رسید، اظهارداشت: جرم ایشان اظهار صلوات و سلام پس از ذکر نام مولای متقیان(ع) است و مخالفانش با این بهانه قصد دریافت حکم قتلش از اکبر شاه را داشتند، اما موفق نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قاضی نورالله به مذاهب چهارگانه اهل تسنن تسلط داشت، افزود: ایشان فتاوای شیعی را در قضاوت اجرا می‌کرد با این حال مخالفان او را بدعت‌گذار نامیدند.

وی، با تأکید بر ضرورت ترویج، معرفی و احیای آثار شهید ثالث در مجامع علمی، گفت: یکی از مظلومیت‌های قاضی نورالله شوشتری، شیعه تراشی بود، یعنی برخی‌ها می‌گفتند که ایشان اصلاً شیعه نیست.

آیت الله بهشتی یادآور شد: مظلومیت دیگر شهید ثالث بحث گرایش به تصوف و صوفی گری است؛ حال‌آنکه هر عارفی، صوفی نیست و هر صوفی، عارف نیست.

وی با بیان اینکه قاضی نورالله شوشتری، مدعی به تقیه نبود، تصریح کرد: ایشان یک چهره برجسته شیعی در میان اهل سنت بود و مناظراتش با علمای عامه در دفاع از تشیع بهترین دلیل بر تقیه نداشتن است، منتهی ایشان تقیه مدار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همگان از مذهب تشیع شهید ثالث آگاه بودند؛ از این رو بهانه قتلش را از جهانگیرشاه به دست آوردند.

آیت الله بهشتی در پایان خواستار معرفی هرچه بیشتر آثار گران‌سنگ علامه شوشتری شد و اظهار کرد: لازم است مسئولان حوزوی در این رابطه اقدامات جدی انجام دهند تا مظلومیت علامه بیش از این ادامه پیدا نکند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha