چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدویت

حوزه/ مدرسه علمیه امام رضا(ع) ویژه حافظان قرآن کریم تصریح کرد: امروزه یکی از وظایف بسیار مهم و کلیدی طلاب و فضلای حوزه ، پاسخ به شبهات در خصوص مهدویت است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی سمیعیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: جامعه اسلامی به ویژه از ما طلبه ها به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) انتظار دارد که در سایه مجهز شدن به علم و معنویت ، از آموزه های ناب مهدوی دفاع کرده و در جهت پاسخ به شبهات و نیز مقابله با مدعیان دروغین مهدویت ، بیش از پیش بکوشیم.

وی افزود: از گذشته های دور تاکنون به خصوص در سال های اخیر عده ای سوء استفاده گر و شیاد به اسم مهدویت و منجی گرایی ، دست به شیادی و منحرف کردن مردم به ویژه جوانان جاهل کرده اند و این ها البته دو دسته اهداف را دنبال کرده و یا می کنند؛ عده ای تنها مدعی مقامات معنوي و كشف و كرامت و از این دست مسایل بوده اند و با عوام فريبي و مريد بازي به دنبال شهرت مذهبي و یا دست یابی به یک سری اميال فاسد ديگر بوده اند و دسته دیگر نیز کسانی هستند که فراتر از این مباحث اساساً داعیه سیاسی دارند و می کوشند که با فریب مردم به اسم مهدویت و آخرالزمان و منجی گرایی به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: در این میان متاسفانه برخی از مردم نیز به جهت ناآشنایی دقیق نسبت به علائم حتمی و غیرحتمی ظهور حضرت حجت(عج) در دام این شیادان و منحرفان مدعی مهدویت گرایی می افتند و طبعاً برای مواجهه با این وضعیت وظیفه آگاهان به خصوص طلاب و فضلای حوزه و دغدغه مندان و ارادتمندان حقیقی به ساحت مقدس امام زمان (عج) بسیار مهم و سنگین است.

وی با بیان این که طبعاً حرکت به سمت جامعه مهدوی و فراهم سازی زمینه های ظهور نیازمند تلاش در عرصه های فکری و برنامه ریزی و علمی است، گفت: تنها راه نجات امت اسلام و بالاتر از آن همه بشریت ، زنده نگاه داشتن امید به ظهور حضرت است و دشمن نیز این را می داند و لذا به دنبال انحراف در این باور است و به شکل های مختلف به دنبال این است که به اعتقاد اصیل مردم نسبت به حضرت حجت(ع) خدشه وارد سازد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان بیان داشت: از این حیث در دوران غیبت باید ما بتوانیم مردم را امیدوار به ظهور نگه داشته و به شبهات دشمن پاسخ دهیم به خصوص این که هر از گاهی مدعیان دروغین مهدویت به فعالیت انحرافی خویش می پردازند و باید به این ها پاسخ داد.

وی تصریح کرد: ما اگر خدای ناکرده در این باره کوتاهی کنیم ، منحرفان و دشمنان و شیادان به اسم مهدویت و مساله ظهور منجی و انتظار، اهداف خود را پیاده کرده و مردم و نسل جوان را دچار انحراف می سازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha