سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام معزی

حوزه/ حجت الاسلام معزی با بیان اینکه طلاب و حوزه‌های علمیه میراث دار ثمره انبیاء و علما و بزرگان دین هستند، گفت: امیدوارم همه ما قدر این میراث کران بها را بدانیم و ادامه دهنده راه بزرگان و علمای دین باشیم، زیرا این تفکر و معارف با تلاش‌های مستمر انبیاء و خون مجاهدان علمای بزرگ اسلام حفظ شده و به ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام محمد حسین معزی، در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید برتر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(علیه السلام) که در محل سالن آمفی تئاتر این مدرسه برگزار شد، با گرامی داشت ایام شهادت استاد مطهری و با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان، اظهار داشت: فرهنگ انتظار در حقیقت فرهنگ تربیت انسان است و توقع از وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) نشان دادن رسم الهی در رساندن انسان به مقام خلیفه الله است.

وی با بیان این که صالحین و منتظران واقعی وارثان نهایی زمین خواهند بود، گفت: این واقعه اراده خداست «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ/ و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان(خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم». ما طلاب نیز باید در این مسیر قدم برداریم لذا هر قدم، هر قلم و سخنی فقط در این مسیر ارزش می‌یابد.

استاد حوزه علمیه تهران عنوان داشت: توقع از انسان به کمال بندگی رسیدن است و این توقع با ظهور موعود امم و گستراندن علم و فهم محقق می شود و روایت امام معصوم(ع) نیز همین امر را تایید می فرماید «دست را بر سرها می گذارد و عقل ها را کامل می‌کند».

وی خطاب به طلاب مدرسه علمیه امام حسن محتبی(ع) تاکید کرد: برای ماندن در این مسیر ما طلاب باید به رشد نفسانی، معرفتی و تربیت دینی خود اهتمام جدی داشته باشیم و باید برای کسب علم و عمل و رفتار متعالی با همه توان تلاش کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن محتبی(ع) لواسان با بیان اینکه طلاب و حوزه‌های علمیه میراث دار ثمره انبیاء و علما و بزرگان دین هستند، گفت: در طول تاریخ بزرگان و علمای اسلام؛ زحمات، رنج ها و ستم های بیشماری را برای حفظ و نشر معارف مکتب ناب اهل بیت(علیهم‌السلام) متحمل شدند تا امروز طلاب و عموم مردم جامعه از نام و یاد و معارف اهل بیت(ع) و تفکر علوی و نبوی بهرمند شوند و میراث دار این گنج عظیم باشند.

وی افزود: تمدن اسلامی که همان معارف ناب مکتب اهل بیت(ع) می باشد هم اکنون در اختیار شما طلاب است و امیدوارم همه ما قدر آن را بدانیم و ادامه دهنده راه بزرگان و علمای دین باشیم. زیرا این تفکر و این معارف با تلاش ها و خون مجاهدان علمای بزرگ اسلام حفظ شده و به ما رسیده است.

حجت الاسلام معزی با بیان اینکه قدر شناس بودن نعمات الهی از ویژگی های انسان های وارسته است، گفت: تربیت قرآنی به ما می گوید «وأمّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فحَدِّث؛ و اما نعمت پروردگارت را بازگو كن». معنای آیه اين است كه آنچه را خداوند به تو عطا فرموده و آنچه را كه به تو روزى كرده و احسانى كه به تو نموده و هدايتى را كه ارزانيت داشته، بازگو كن. بنا بر این انسان متعالی یعنی انسانی که قدر شناس است.

وی افزود: بر پایه همین تربیت قرآنی بنده به نوبه خودم از طرف همه طلاب عزیز و اساتید گرانقدر از زحمات خالصانه، تلاش‌های مجاهدانه و محبت‌های پدرانه حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تولیت محترم حوزه علمیه امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) تقدیر و تشکر می‌کنم زیرا با آبروی خود این حوزه را بنا کرد تا با تربیت طلابی متدیّن و انقلابی حافظ مکتب و معارف ناب اهل بیت(ع) باشد. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha